1 februari 2010


Sista vintermånaden är här, jag vet det kan vara snö hela mars också men jag vill så gärna att denna kyla och snö snart försvinner, hur mycket mer snö ska det falla? Det är jättevackert ute nu det tycker jag också men det är kallt, i lördags var det nere på -23 när jag vaknade på morgonen igen idag är det varmare och med värmen kommer snö ;o) men nåt mysigt och det är att fåglarna kvittrar på mornarna, det tycker jag ändå är ett litet vårtecken.....
Mina fina kökshanddukar från H&M Hone har kommit och de är ju så himla fina, mina fick bli kuddar och jag tycker de påminner om vackra fröpåsar där i kökssoffan ;o) jag köpte oblekt bomullstyg på Ikea till baksidorna och deras 15 kr kuddar till innerkuddar.
Loppisen gick urdåligt måste jag säga sen om det berodde på kylan, att det är stor marknad på stan eller vad det berodde på det vet jag inte, de flesta vi pratade med var missnöjda som stod där och vi nästan gav bort sakerna men det hjälpte inte så i morgon kommer Myrorna få ett besök med en massa saker jag inte vill ha kvar ;o) Dock gjorde jag själv några fynd på loppisen som jag visar senare......
Tack alla för de fina kommentarerna om min fina madonna, hon gör mig glad där hon stolt står på TV-skåpet, är så glad att jag fann henne.
Jag har funnit något mer och det är en en ca 40 cm hög madonnaform som borde komma nästa vecka och hon kommer att gjutas både i vitaste gips och grå betong (den funkar ju även att ha ute), likaså de madonnor jag redan nu har formar till kommer att finnas att beställa i betong. Så fort formen kommit hem och jag provgjutit så skriver jag det här.
Ha en fin vecka min vän!
Kramis/LenaS

14 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Nei det er ikke så mye som minner om vår, men snart er den her! Vakkert er det i allefall!
Ha en nydelig uke ! Kram fra meg!

Marie Louise sa...

Så fina kuddar det blev av handdukarna, mycket fiffigt av dig! Dina madonnor blir spännande att se sen. Kram Marie..

STENLYCKA sa...

Vad tråkigt att det inte gick så bra med loppisen i lördags.
Vilka vackra kuddar du har gjort.... av handukar.... måste kolla om det finns några kvar att köpa.
Ha det nu så gott och i morgon har de lovat mer snö, som om inte detta vi har fått skulle vara nog.
Kram på dig!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte fina kuddar du har gjort:)Håller med dig om att det ser ut som fröpåsar hahah, men så härligt!!! Vår och sommar tankarna kommer.
Trist med loppisen:(
Kram susanne

Livet på Berget sa...

Hej där! Dina kuddar är jätte fina, kul!
Trist att loppisen gick gick dåligt, det var nog bara dålig tajming.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Anneli Wahlstedt sa...

Kudden blev ju toppen ! Bra idé :-)

Ja, det är långt till vår känns det som... men några fåglar som börjar träna upp vårsången har jag allt hört !

Vad tråkigt med loppisen, det är svårt att hitta ett bra datum. Du ska inte göra mig sällskap längre fram i vår ?

Ha en skön kväll min vän !


Kramis, Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den bakersta kudden där var så himla läcker, som du skriver nästan som en fröpåse. Jag får nog kolla in HM. Synd att loppisen gick dåligt, det är säkert kylan. Man tappar liksom gnistan! Det låter väldigt intressant med madonnor i betong som man kan ha ute.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Hannis sa...

Vad spännande med en större form för madonnagjutning!
Jag väntar nyfiket!

Är Petuniakudden av handdukar från H&M?
Väldigt snygg!!

Kram Hannis

Stina sa...

Så fina de blev.:-) Kram Stina

Anki sa...

Vad töligt att stå på en halvtaskig loppis hela dan, men det var väl tur att du gjorde ett och annat fynd själv!
Kudden av handduken är sååå snygg! Å det ska bli roligt att se dina stora madonnor...skulle gärna vilja ha en men vet inte om jag har plats! Äh, det kanske går att trycka in en, hihi!

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning...Lycka till!

Ha en bra dag!
Kram kram!

Huset vid ån sa...

Åh, Vad fina din kuddar blev som du sytt....Ha en fortsatt bra dag! Kramis Therese

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej Lena,
en dag kommer det när du finner din stege, precis som jag gjorde. Är så glad över min och ska snart sätta penseln på den :)
Men jag såg din madonna, superfin! Jag älskar madonnor och stora dem är dyra, vilket fynd för halva priset!!
H&M har bra saker och vad fyndigt av dig att sy om kökshanddukarna till kuddar, det blev ju verkligen fint!

Ha en underbar vecka!
Kramar Elin.

Anonym sa...

Hejsan!
Vad fina handdukarna blev som kuddar, jättefint!
Vad tråkigt att loppisen inte blev lyckad, bätter lycka nästa gång.
Ha en fin onsdag!
Kram Bodil.

Millygarden sa...

Underbart vinter landskap du fångat i bild...vackert och kallt! Så snygga kuddar du sytt, smart att ta handukar och sy av!

Kram Marina