30 juli 2010

Helg....

Så är det helg igen, fredag eftermiddag/kväll är veckans mest lugna stund, underbart att veta att helgen är här, spelar ingen roll att vi är lediga, helgen vill jag ändå ska få vara helg. De har lovat uselt väder men vad gör det kanske jag får lite gjort här hemma, gjuter kottar och madonnor som varit slut ett tag så ni som väntat på att kottarna skulle finnas åter får gärna höra av er.....
Jag och tonårssonen tillbringade några timmar på Marieberg i måndags och dels så fann jag att ljushusen på Rusta nu reas ut för 79 kr så nu har även jag ett, det lilla fann jag ju på en loppis tidigare i sommar för en ynka tia.

Sen for vi in på Chilli, det var ett bra tag sen jag var där och de har ju en hel del kul, dels fann jag den underbara plåttavlan för bara 59 kr och jättefina kökshanddukar som ska få bli kuddar för 15 kr/st, hade kunnat handla mer om jag bara hade fört över mer pengar på kontot innan jag åkte, att vi hamnade Marieberg var inte planen från början men det blir ett besök där snart igen ;o)
Påminner också om bloggmarknaden/loppisen hos Min Skattkammare , vet att det finns flera bloggar som gör så fina saker eller ta chansen att sälja av lite loppissaker, så skynda er att anmäla er!
Ha en riktigt härlig helg min vän!
Kramis/LenaS

26 kommentarer:

annika sa...

Ååhh så roligt att fynda så mycket som du har gjort. Undrar om man skulle ta sig en tur ut till M-berg. I går sydde jag lite men hade nog inte den rätta inspirationen...den kanske kommer.
Ha en fin helg du också
Kram
annika

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har hittat ute på Marieberg.Bara så fint.Önskar dej en mysig dag vännen .Kram Rita ♥

NICOLINAS BONING sa...

Dom där supersnygga handdukarna hade gärna fått flytta hem till mig:-)
Dom kommer att bli snygga som kuddar...och jag hoppas att du visar när dom är färdiga här på bloggen.

Ha en skön helg.

Kram Birgitta

Jenny sa...

Hej Lena!
Här har vi världens slappaste fredag idag, har knappt varit utanför dörren det spöregnar som bara den ute:)

Vilka fina fynd du hittat!

Ha en trevlig helg,

Kraam Jenny

Sirpa sa...

Hej!
Vad fina saker du har fyndat!
Det skulle inte sitta fel att göra en runda på Marieberg, får blir nån dag!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa

Stina sa...

Väldans så fint du har hittat nu igen.:-) Kram Stina

Helen sa...

Så mycket fina fynd du har gjort. Ljushusen är så söta.
Kram/Helen

Min Skattkammare sa...

Hej Lena!
Vilket fräscht tyg...spännande att se vad du gör för fint av det! Två kunder har sett din fotpall och kommenterat att den blev så fin!
En skulle göra en liknande. :o)
Vad snällt att du gör så bra reklam för bloggmarknaden!
Ha det så bra i helgen!
Kram Kicki

Anneli Wahlstedt sa...

Underbara fynd vännen ! Fina handdukar och tjusig plåttavla ! Så mycket man vill ha :-)

Önskar en jättehärlig helg till Dig !


Kramis, Anneli

Viola sa...

Här fyndas det vill jag lova, var det den här söndagen ni skulle komma eller nästa..ha en skön helg, kramen

nina/nice sa...

Åh, vilken fin kudde det kommer bli!
Jättesöt skylt!
Ha en fin helg!
Kram Nina

Anki sa...

Åh vilken fin handduk, det kommer att bli snyggt som kudde...å 15 spänn, då kan man snacka fynd!
Gott med helg, jag ska ge mig ut i skogen en sväng medans det inte regnar!

Ha det gott! Kraaam!

Livet på Berget sa...

Hej
Men rackarns vad du fyndar. Kul!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Lillemor sa...

Vet du om att du gjorde ett jättefynd när du köpte ljushuset. Jag köpte ett likadant på en inredningsaffär för 279 kronor. Vad kul för dig när man hittar något så bra.
Kram Lillemor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej i regnet.
Idag är en bra dag för inne-pyssel, jag håller fortfarande på och packar upp och skruvar ihop sommarens fynd. Jättefin skylt och handduk, det var en bra butik.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

gamla skolan sa...

Vilka fynd du hittade ! Handdukarna var verkligen jättefina ! kommer även att bli perfekta som kuddar ! Kramar Susanne ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Hoppas du haft en mysig helg!
Fina bilder, man blir så glad av fina fynd.
Kram Agnetha

Hannis sa...

Dom där handdukarna har jag också köpt=))
Bara det att jag aldrig kommer mig för med att sy!
Nu kom jag på att jag glömt bort att beställa av dig.
Mailar dig!

Kram Hannis

Sirpa sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig! Visst det är roligt att hitta andra bloggisar från samma stad!
Har en skön söndag!
Kram Sirpa

Elzie sa...

Du hittar då alltid så mycket fint. Här händer inte mycket på den fronten alls, haha. Kanske får ta mig i kragen och dra mig ut på shoppingtur nån dag.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt att fynda lite. Det var ett tag sedan jag gjorde det tyvärr. Men en massa pengar har jag gjort av med såklart. Inga fynd dock... :(

Kram Jenny

Unknown sa...

Fina saker det du köpte! Det är väl typiskt att man hittar fina grejer när man inte har pengar. På Rusta kan man finna det mest oväntade.
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Pia sa...

Milda makter, vad du fyndat!!! Är det en glassform, ahaa?! Jag har alltid undrat(på loppisar), vad är det för en mjölk kanna som ser ut så där? Heh...

Ha en rofylld ny vecka!

Kraam/Pia

Mitt smultronställe sa...

Hej Lena!!!

Men va mycke fint du fyndat.
På Chilli i Borås har de inte den fina plåtskylten... va där och kollade efter en sådan.... Vill ha....

Ha det gott så länge kram Camilla.

Stina sa...

En stor kram från mig.:-)
Stina

Joyforhome sa...

vackra saker du fyndat :) det där huset för en tia var ju värsta fyndet , gulligt . Ja det gäller att njuta av nuet och helg ska ju faktiskt vara helg som du säger

Pstt dragit igång en tävling på min blogg

Välkommet att delta

Kram Malin