5 september 2017

Kärlek för alla!


Det finns få saker jag kan känna sån sorg och frustration över som när man inte får älska vem man vill. Oavsett kön eller religion så ska man få älska vem man vill, alla Pride-festivaler som finns borde inte finnas för varför finns dem? Jo för att att propagera för att man ska få älska vem man vill oavsett kön, fortfarande är detta förbjudet i stora delar av världen, ungdomar som kommer ut som homo- eller bisexuella kränks och hånas i vårt sk fria land, tom här i Sverige där jag trodde vi kommit längre. Jag har vänner som är homosexuella som inte vågar leva öppet med den de älskar, samtidigt som jag har vänner som är helt öppna men har såklart stött på en massa elakheter. Så självklart behövs dessa festivaler för att folk ska få upp ögonen, för att det ska skapas förståelse osv runt om i världen. Såg att det numera finns en streamingtjänst som satsat på hbtq inspirerade filmer, först tyckte jag att det kändes onödigt men sen tänker jag att det behövs. För att sprida mer kärlek, för att skapa förståelse, för att få de som inte kommit dit än att våga älska dem de vill....tänk om vi skulle tvingas skapa heterosexuella festivaler för oss som hetero, hur mysko skulle inte det kännas? Störst av allt är kärleken .....
Ha en finfin helg!
Kram/Lena

Inga kommentarer: