18 augusti 2009

Lite pysslat och skogens guld....

Lite eget pysslande har det blivit nu ett tag, bla har jag gjort lite tags som blir fina hängande dekorationer både här och var ;o)

Och strutar är bara så himla kul att göra men nu tror jag inte jag behöver göra flera hem för då blir det överbelamrat av dem ;o)

Se vad världens bästa styvis kom förbi med i söndagskväll, åh vad jag älskar kantareller men ack så svårt jag har för att hitta dem, har följt med min styvis ut flera gånger men jag bara går rakt på dem utan att se att de sitter där.....
I söndags for jag ut och plockade blåbär och döm om min förvåning när Oscar 16 år erbjuder sig att följa med ,men kul såklart förutom att han höll på att skrämma livet av sin kära mor när han brölade som en älg bakom mig när jag trodde att han gått tillbaka till stugan för att fika....igår kväll fick jag med Icca 13 år ut och plocka lite mer blåbär och hon har erbjudit sig att följa med på fler kvällar....vad nu de ska kunna göra om det kommer en älg luffsande ;o) men jag känner mig tryggare när jag inte är själv i skogen....
Ha en fin dag min vän!
Kramis/LenaS

14 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken söt strut!!
Kul med lite pyssel.

Haha,brölade som en älg!
Ska han skrämma slag på sin mamma?

Kram Hannis

Hemma hos Linda sa...

Vilka fina saker du gör tjejen!
Du kanske tar beställningar?

Ha en bra dag!
KRAM Linda

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Jisses, vad fina saker du har pysslat ihop.Ja, du det är skönt att ha nån med sig i skogen för man vet aldrig vad som kommer luffsande, ha ha.
Kram Bodil.

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vad du pysslar och fixar. Blir ju toppen!
Kram på dig/Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Vad du fixar och grejar.Jättefina saker.Tar du beställning oxå?Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Änglarnas hus sa...

Ooh vilka kantareller!! blir så sugen på att hinna ut i skogen och plocka..kanske till helgen!!

Må så gott!!
Kramis Sanne

Huset vid ån sa...

Så fin strut du har gjort...och vilka fina kantareller du hittat! Ha en bra kväll! Kram Therese

Lönnen 13 sa...

Fint pyssel du har gjort!
Har också varit i skogen, tycker inte heller om att gå ensam, här finns både älg och vildsvin.Så jag tar min gulliga 70+ mamma med mig,det känns tryggt eller??!!!
Kram Anneli

Unknown sa...

Men så vackert du pysslat!! Nu måste jag kika runt lite mer på din mysiga blogg innan jag dyker ner i sängen... har ju en förmåga att fastna här framför datorn på kvällarna--- kram Petra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fint pyssel, såna där kan man flytta runt och hänga lite här och där. Och visst är det gott med nystekta kantareller på rostat bröd mmm...
Kramar AnnaMaria

Lauras gård sa...

Vilka fina strutar du gör! Kantareller är såå gott. Bara stekt i smör och med salt på. Mummms! Jag är inte heller så gärna själv i skogen. Jag har jämt hunden med och helst någon annan också. Blev så skrämd förra sommaren då Clara som då var 5 år var helt säker på att hon såg en björn då hon hade gått upp på en höjd. Hon var skräckslagen och vi sprang ut från skogen. Vet fortfarande inte vad hon såg. Det var svart och hade stora klor och sträckte sig upp mot en trädstam. Kram Stina

Anneli Wahlstedt sa...

Ååh så fina detaljer Du gjort ! Det är bra med scrapvana när man ska dekorera hemma :-) Har Du nån bra mall till Dina strutar ?

Ha det gott min vän och hoppas Du slipper älgar, både äkta och oäkta framöver !


Kram, Anneli

Anki sa...

Vad du pysslar fint! Små tags & strutar kan man ha lite överallt, å mååånga *ler*
Härligt med kantarelltider...om inte ungarna skrämmer slag på en, hihi...

Ha det gott & kramis! Anki

Vitt o Vältummat sa...

Älgen blir nog den som lägger benen på ryggen först:-)
Fina saker du har pysslat ihop!
Kram/Åsa