12 augusti 2009

Syltande


Ja sista veckorna har här syltats en del och fångfängan ger sig till känna och såklart att glasburkarna ska ha en hätta ;o) även om familjen tycker det är ett totalt onödigt sätt att dekorera burkarna på ;o) Jaja nu finns lite sylt och burkarna ser ut lite som jag vill ha dem....



Lite flera loppisfynd, dessa fina flaskor för en krona /styck kunde jag inte motstå ;o)

Och denna lilla som jag tror är en sockerskål, också för ett par kronor , passar perfekt som kruka till mina hjärtan på tråd.
Så fick vi en prinsessförlovning till, jag tycker sånt är så kul och väljer att inte lyssna på allt snack om vad detta kostar samhället för samhället får ju miljardbelopp på allt som säljs runt dessa tillbaka och all skatt på dessa belopp täcker detta med råga. Ta då alla livstidsdömda brottslingar som sitter på våra fängelser och kostar pengar istället, det finns en massa andra onödiga saker som ligger oss skattebetalare till last så lite kärlek och bröllop behöver vi, grattis prinsessan och Jonas!
Grattis också till min kusins lilla O som fyller år i morgon! GRATTIS!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

11 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hättorna är ju pricken över i !!
Har oxå kokat sylt men den fick ligga i plastburkar och ner i frysen , så på den retar sig ingen ;-)
Ha det gott !
kram/Lotta

Hannis sa...

Vilken söt sockerskål!

Hmmm...
Om jag ändå kom till skott och kokade sylt!
Det är det godaste med hemgjort.

Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med och gratulerar vår prinsessa. Vi behöver lite sån flärd i vår vardag. Fina loppis-fynd, det var en söt skål. Och det är INTE onödigt att pynta burkar, det är alldeles nödvändigt. En glädje och ta fram en sån burk. Ha det gott
Kramis AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Å vad mysigt med egen sylt!!!! Så duktig har inte jag varit!
Kram Agnetha

Anki sa...

Visst är det liite godare med hemlagad sylt...särskilt när burkarna har fina mössor, hihi...skitsnyggt!!
jag gjorde oxå blåbärssylt för ett tag sen, gissa vad sonen sa...jaja, hade det varit jordgubbar hade det väl gått an, hmmm...
Där hade man då stått i mygglandet med rumpen i vädret för dessa blåbär!! Aja, jag äter själv...ofta å gärna, haha...

Kramis Anki

Huset vid ån sa...

Mums, vad gott med sylt..Och vad fina burkarna blev!! Kram Therese

Lantliga drömmar sa...

Jag är själv tokig i hättor till mina glasburkar men ingen hemma begriper att det är fint ha,ha .Nilla

Lilla hjärtat sa...

Såå söta syltburkar.
Fina fynd du har gjort!
Kram på dig // A-K

Anneli Wahlstedt sa...

Klart man ska dekorera syltburkarna också :-) Det blir så mycket finare då !

Ha det gott vännen !


Kram, Anneli

Mjuka sa...

Klart att burkarna skall ha hättor!! Och du jag älskar också bröllop, tycker att det är hur mysigt som helst. Kommer sitta klistrad vid tvn när det sker
kram Malin

Huset vid ån sa...

Ville bara kika in o önska dig en trevlig o skön helg! Många Kramar Therese