6 oktober 2010

Faluresan!

Jag har sett en del "nya" bloggare här inne på bloggen och hälsar er välkomna tror det beror dels på den härliga bloggresan där det fanns lite för mig nya bloggare med och sen vinsten hos Noll54, jättetrevligt att ni tittar in både ni som brukar kika in här och ni som nyss hittat hit.
Så till Faluresan som var så himla trevligt upplagd och det var en helt underbar dag helt enkelt. På bilderna överst ser ni Gruvgatan 13 som var en av butikerna när vi kom fram och där vi träffade urgoa Mari som gav mig det nya smeknamnet Mjölsäcks-Lena, gulligt va? Jag tyckte det i alla fall ;o), där träffade vi också en den fina, goa Stina, så trevligt att träffa anda bloggare irl.
Efter Gruvgatan traskade vi vidare till Bergstenska gården och vilken mysig butik, det fanns så mycket underbara saker där inne, där hade jag kunnat gått i timmar ;o)
Vi hann inte med så mycket då vår lunch drog ut lite på tiden men det gjorde inget för det var så himla trevligt att sitta och småprata och sista stoppet var Norrgården och där fanns det ju hur mycket underbara saker som helst, vilken underbar butik!
Vet att flera av er vill ha en ny bloggträff här i Örebro och just nu så hinner jag inte riktigt med att ta tag i det men vill någon av er andra fixa en så hänger jag gärna med däremot planerar jag för en glöggkväll eller liknande i december.
ha en fin dag min goa vän!
Kramis/LenaS

21 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vad härliga bilder du visar.Kanonfina.Kan tänka mej hur skoj de var att träffa alla irlsom man bloggar med.jag är också sugen på bloggträff.Önskar dej en skön dag rara du Kram Rita ♥

annika sa...

Kul att få nya läsare....
Javisst ska vi ha en glöggfestträff. Det kanske räcker för det är en hel del att göra så här under hösten. Vi får se hur det känns!
Faluresan lever i mig som en stor, mjuk, solig och glad träff.
Ha det fint resten av veckan Lena.

Kram
annika

karolina sa...

Tack så mycket!:)
Vilken mysig resa ni verkar ha gjort, hade gärnat hängt med i bagaget!
fin fina inredningsbutiker:)
ha en fin dag!
Kram karolina

Sirpa sa...

Hej!
Ja visst hade vi mycket roligt! Vad skojigt att du har så mycket nya besökare! Decemberträff låter mycket att se frammemot!
Har en fin onsdag!
Kram Sirpa

Lauras gård sa...

Jag hade velat följa med! Det låter som ni hade det toppen på er Faluresa. Kram Stina

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Ja den resan lever vi länge på!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har läst på många bloggar och alla är så nöjda och glada över resan. Vilken bra dag ni fick, och jag tycker ni hann med mycket. Jättekul och se lite butiks-bilder.
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Det verkar ha varit en dundermysig dag.. Lite avis är man ju allt ;-)

Ha nu en fin onsdagskväll..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kärt barn har många namn;-)

Visst är det härligt, jag ler så fort jag tänker på vår härliga resa. Vilka fina saker du ropade in på auktionen på bussen. Jag frågade i Pressbyrån om jul"magasinet" och de trodde att de skulle få in den=)

Jag var på massage igår, så idag känns det som jag blivit överkörd av en ångvält, tydligen var det behövligt.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Elzie sa...

Åh vad det lät skoj. Och såna butiker sen. Hoppas ni får ihop en träff där i Örebrotrakten.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Jenny sa...

Hej Mjölsäcks-Lena;) (gulligt namn!)

Vilka mysiga butiker ni var i på bloggträffen!

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny

Det vita dårhuset sa...

Heej säcken :)!
Men snacka om resa!!!!
Alla underbara butiker i ett.....Fick du några slantar kvar?! *fniss*

Hoppas du har det bra gumman!
Kramar Erika

Sirpa sa...

Tack vännen att du sa vad hon heter. Som jag sa, jag var inte säker :) Klantig jag :/
Hoppas du har haft en fin dag! Och jag vill önska dig en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

Joyforhome sa...

åhh vilka mysiga och underbara affärer ni har besökt :)

Önskar dig en underbar vecka

Kramar Malin

Anonym sa...

Jag är en ny besökare men återkommer ofta nu:) ÅH så härliga saker du visar. jag har också köpt en olivträd men på en webbutik som heter artflowers.se/shop och det är nog det enda olivträdet som jag lyckas övervintra hihi.. Vad härligt att du vann. Den var såååå vacker!om du vill vinna mera nu när du har turen inne så kom görna och delta i min tävling. där är vinsterna sockerlådor och en liten fågelbur. Kram Linda

gamla skolan sa...

Åh ! Jag skulle så gärna velat vara med på den resan !! Kramar Susanne ♥

Mjuka sa...

Vilken mysig affär!
Kram Malin

Karin Krut sa...

Det låter som en riktigt härlig resa! Jag hade nog handlat död på plånboken tror jag ;) Alla dessa tyger på gruvgatan... vi måste nog åka upp till Dalarna snart :)
Ha en skön dag!
Kram Karin

Livet på Berget sa...

Härligt härligt!
Önskar dig en fin helg!
Kram
/Sara

Madame Morell sa...

Godkväll Mjölsäcks-Lena. Vill bara tacka för alla rara kommentarer jag fått av dig! Fina Falun-bilder...Kramar i massor

Marie sa...

Låter verkligen som en riktig toppenresa och vilka fina butiker ni besökte.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Nästa gång min lilla butik har öppet är den 6-7 november.