20 juni 2015

Natt-projekt

Prästkragar o blåklint

Jag jobbar ju nästan enbart natt just nu, det är det som funkar bäst för familjen eller näe det är för de två små fyrbenta, det underlättar för vi slipper jaga hundvakt alt ha den på hunddagis att jag jobbar natt och jag trivs rätt bra med det. Det som kan vara jobbigt är att jag är helt ensam på natten, att få tiden att gå, jag stickar en del men så broderar jag en massa också. En hel del monogram har ni ju redan sett men också vanliga broderier blir det mellan varven.
Blinka blinka stjärnan Stämplad korsstygn Quilt

En del broderar jag till mig själv, mest dukar men även en del att ge bort, alltid kul när någon får barn eller gifter sig att få ge något lite mer personligt, något jag gjort själv, älskar själv att få något som någon annan gjort, det ligger så mycket jobb men också tankar bakom, när jag gör något åt någon annan är det ju den personen jag tänker på. Jag är ju en web-shoppare och har hittat en underbar butik här som säljer en massa fina broderier, har hittat några fina materialsatser som jag kommer sätta nålen i, jag kommer ju jobba hela sommaren och som sagt det blir en del tid som behöver fyllas, jag behöver något i händerna för att må bra ;o)

Ha en fin midsommardag min vän (själv jobbar jag hela helgen ;o) )!
Kram/Lena

Inga kommentarer: