10 juni 2015

Sockor mitt i sommaren


När Lilla M var liten för sidådär 12-13 år sedan stickade jag lite, det blev barnlusetröjor men sen slutade jag med det, vid jul förra året kom mellandottern hem och sa att hon börjat sticka hemma hos pojkvännen, hans mamma hade lärt henne och då kom ett sug efter att få sticka eller virka över mig, började virka några små hundar men det var inte min grej.....



Jag kom på att jag skulle lära mig att sticka sockor och så blev det och ett helt gäng har det blivit sen dess, några har hittat nya ägare och resten är till salu, jag jobbar ju natt, ensam och vaken och detta är ett skönt tidsfördriv mellan varven ;o)



Har semester denna vecka för på fredag tar just mellandottern studenten, min mamma är här och lite stickande blir det ;o)
Ha en underbar lillördag min vän!
Kram/Lena

1 kommentar:

Vitspets sa...

Himla så duktig du är vännen
Kram Karina