2 september 2015

Pang i golvet




För en tid sen hände det där som bara inte får hända, en morgon när jag kom hem från jobbet, trött, skulle lägga mig och sova, tänker att jag lägger ipaden på laddning, ska ta den från köksbordet och flytta över den till köksbänken så bara känner jag hur jag tappar greppet och ser hur den faller mot golvet,  precis där som en av hundarnas matskålar står. Tar ett djupt andetag och säger till mellandottern att jag tappade paddan, hon tittar såklart frågamde upp och när jag tar upp den tänker jag att den höll, yes!



Men när jag sen vaknade vid lunch, ska kolla FB, mailen osv och ska öppna så ser jag att den har spruckit, glaset är i massa bitar upptill på den, det hålls ihop av skyddsplasten, såg inte detta förrän skärmen startades,  när jag först tittade var den ju släckt och då syntes det inte. Åh vad surt det kändes, började leta runt efter någon som kunde fixa den, ha ett behov av att kunna ha med den när jag jobbar natt och tillslut hittade jag hit. En butik som har en himla massa reservdelar och även plattor och bärbara datorer samt snygga, praktiska tillbehör. För mig är paddan viktigare än telefonen, nästan i alla fall så den vilö jag inte vara utan ;o)

Inga kommentarer: