7 mars 2016

Bygger bo.....



Hm idag är det långt bort från våren, en decimeter med blötsnö har fallit sen igår, allt är återigen vitt men det är oki, det är vår och vi är på väg mot varmare, ljusare tider, så härligt. En massa inspiration kommer med ljuset, fågelkvittret ute får en att vilja "bygga bo", jag vill få städat, tvätta allt, sätta upp ljusare gardiner och byta ut det linnefärgade mot vitt. Jag bor ju i en 60-tals lägenhet, en hyresrätt, har målat, lagt golv, tapetserat osv men det finns en riktigt ful detalj, elementen, de är hemskt fula och suger ganska mycket atmosfär. Men det går ju att fixa, i några rum står det möbler för men efter lite ommöblering syns nu ett par av mina element och är störande. Hittade en sida här som har stilrena elementskydd och det jag gillar är att man kan välja till ben som ger dem lite mer elegans i alla fall till mitt ena element där gardinen inte täcker sidorna.


Jag hittade också taktrosetter på denna sida, vet ni hur mycket kul man kan göra med dem? Dels kan man såklart sätta dem i taket och det gör så ofantligt mycket men mam kan också montera dem på en vägg tex över en säng eller sätta ett par lodrätt på väggen och måla dem i samma färg som väggarna det ger ett jättelyft för väggen eller ja hela rummet.
Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: