17 maj 2016

Pollen, pollen och pollen....



Jag älskar verkligen våren, älskar att se hur allt vaknar upp igen men det finns ett skitans men och det är pollen, fick denna skitallergi som vuxen. Har alltid hållt på med djur, varit ute massor och plötsligt en sensommar började näsan rinna och ögonen svida, gräset, för första gången i mitt liv var jag allergisk. Året efter bröt det ut på våren, plötsligt behövde jag mediciner från mars till september för inte nog med björkpollen, jag blev allergisk mot en massa, dessutom mot stenfrukter, jag som alltid vräkt i mig äpplen, persikor och nektariner fick plötsligt andnöd. Första åren efter min allergi bröt ut kunde jag inte in i ett stall utan mediciner, idag har det lagt sig något och jag kan vara i ett stall så länge jag inte tänker hålla på med höet. Vissa år är såklart värre än andra och nu är vi där igen i allergiperioden, jag är fullproppad av mediciner och inhalerar också mellan varven, har svårt att sova, vaknar av hosta och andnöd. Nu har jag börjar kika på lösningar och inser att en luftrenare inte vore några fel, som renar luften och kanske kan ge mig en fristad i mitt hem och ger mig möjlighet att sova, när man jobbar natt tycker jag sömnen är så enormt viktig (jag har tidvis lite svårt med sömnen), här har jag hittat lite olika alternativ för att underlätta hemma i alla fall.
Ha en fin dag!
Kram/Lena

1 kommentar:

Hanna sa...

Har också pollen allergi och det jobbigaste tycker jag är att man blir så trött. Äter man medicin blir man trött av den, gör man det inte är man trött av pollen.
Ha en fin helg!
Hanna