24 maj 2015

Drömmar om ett husbygge




Vet ju att de allra flesta som kikar in här på min blogg är inredningsintresserade, att det finns ett intresse för både hus och trädgårdar, och visst tycker vi alla att det är kul att titta på hus och planlösningar, jag vet inte hur många timmar jag tillbringat framför datorn tittandes hos de olika mäklarfirmorna och husbyggarföretagen, känner ni igen er? Jag letar ofta efter de lite annorlunda husen och planlösningarna, de som inte "alla" har. Här i vår stads ena utkant har det ploppat upp ett helt nytt bostadsområde och där står det en massa identiska hus, alltså det är olika privatpersoner som byggt så det är inte ett företag som slagit upp en massa på rad och sen sålt utan personerna har köpt sin tomt och sen valt hus, tycker det är tråkigt, såklart finns det en del fina mer unika hus där också ;o) Ska man ändå sats en massa pengar på att bygga, göra en av livets stora saker vill jag få ha något mer "eget".



I mitt surfande på inspiration hittade jag hit och åh så många fina olika hus, fritidshus kallar de dem för men jag tycker de öppna planlösningarna och storlekarna för att det kan man bortse ifrån för i flera av dessa hus skulle jag kunna flytta in nu med en gång ;o) kolla in deras huskatalog i jakten på inspiration ;o)

Ha en fin vecka min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: