22 juli 2015

Bänkskivor

Granit Skivor Scandinavia


När man planerar att köpa nytt kök är det så många beslut att ta, har fått hjälpa vänner att planera och bolla ideer nu när de ska byta kök. Något som vi diskuterat mycket är bänkskivorna, de vill ha bänkskivor som håller länge, de ska vara klassiska och tåla att användas, man ska kunna ställa en varm kastrull eller en ugnsform på den utan att vara rätt att det blir märken. Köket ska ju hålla i många år framöver, det är en stor investering, inget men byter ut efter några år som man tex kan göra om man tröttnar på väggarna, då kan man måla över eller köpa nya tapeter till ett rimligt pris.


Granit Skivor Scandinavia


Ganska snabbt kom vi fram till att bänkskivorna ska vara i äkta sten, det är inte bara hållbart, det känns så mycket mer exlusivt också. Eftersom köket i övrigt är vitt hade mannen en önskan om något som bryter av, vilket jag som trots att jag älskar vitt i inredning höll med om, det ger mer liv med kontraster, så vi kikade på bänkskivor i granit och här hittade vi flera olika alternativ. Köket i övrigt är i lantlig stil, man kan tycka att kontrasten blir väl hård med svarta blanka skivor men det får man dämpa lite med intedningspryttlar, nån vacker gammal trälåda, lite kryddväxter osv kommer göra detta kök så fint ;o)


Ha en fin kväll min vän!
Kram/Lena

1 kommentar:

Med en doft av lavendel sa...

Hej!
Det är ett bra val tycker jag, vi har svart granit i våra bänkskivor perfekt att bara ställa ifrån sej en var kastrull. Våra skåp går i vitt o väggar är klädda med pärlspont. det är nu 7 årsedan vi gjorde vårt kök o jag har inte tröttnat än.
kram Annika