12 juli 2015

En sak leder till ett behov av mer

Tapetserade ju nyss om i köket och blev så nöjd och blev såklart sugen på att tapetsera i flera rum, känner ni igen det, när man väl börjat vill man bara fortsätta? Har ju målade väggar i de flesta rum men ibland kan det kännas lite livlöst, tänk så mycket tex en fondvägg kan göra i ett sånt rum? Jag har svårt att få ro att stå i en irl butik och titta på tapeter, tycker det är skönt att sitta framför datorn och titta, för att i lugn & ro kunna bläddra, fundera och välja. Hittade en webshop, ja de har en irl butik också men de har hur mycket som helst att välja mellan,  jag vet inte hur många timmar jag suttit och tittat runt där och mitt i allt tapetsökande hittade jag något annat jag går bananas för, stuckaturer, både vackra taklister men det jag älskar mest, takrosetter. De behöver ju nödvändigtvis inte sitta i taket, de kan bli fina på tex en vägg också eller på ett skåp som behöver piffas till. Kan tänka mig att snvända en gammal dörr, montera stukarur i "speglarna" och måla, vilken vacker sänggavel det skuöle bli ;o) Jaja åter till tapeterna då, är ju lite svag för de lantliga kollektionerna av tapeter och just att de kategoriserat tapeterna gör att det är lätt att hitta vad man söker utan att behöva leta genom alla kataloger.
Ha en bra dag!
Kram Lena

Inga kommentarer: