2 juli 2015

Skiffer

 Misstänker att flera av er ser på Ernst sommar, såg det sista eller det första avsnittet i repris nyss på "playen" och så fint hans köksträdgård blev av skiffer, vilket vackert material det är! Tycker en vacker trädgårdsgång med lagda skifferplattor är så vackert, helst väldigt vilt, där man blandat stora och små plattor, plattor med olika former, precis som livet så olikfomat, så oförutsägbart, det gillar jag. Likaså tycker jag att en "grusgång" eller en garageuppfart av skifferkross är så vackert, tänk att naturen skapat detta så vackra material, precis som Ernst sa "som ihopklistrade bokblad" som man kan ta isär.

Skifferkross Svart


Tycker det är fint att ha skifferplattor när man inreder hemma, att kunna skapa små arrangemang på dem, jag som har huvudsak vitt hemma tycker det blir en härlig kontrast till det vita, ett fint naturmaterial som får bryta av lite. Skulle kunna tänka mig ett golv inne av skiffer, ett vackert svart/grått skiffergolv, så vackert. Ur miljösynpunkt är väl detta väldans miljövänligt och det kräven minimalt med underhåll ;o) efter att ha kollat runt och sett vackra hus klädda med skiffer eller vackra tak blir jag än mer förälskad i detta underbara material, här inne hittar ni en massa inpiration och hjälp ;o)
Ha en fin helg min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: