13 oktober 2015

Friggebod? Bod?


Atterfall_24_Loft
Friggebod? Tänk när det var 9 kvm totalyta för att bygga en friggebod utan bygglov? Nu är det 25 kvm, vilken skillnad, så mycket mer möjligheter det ger, nu kan man få in "kök" toa/dusch, sovloft, vardagsrum osv, en villa i minatyr typ. Jag älskar ju att hitta lösningar att få in så mycket som möjligt på ett smart sett, man ska ju kunna få ro. Bygger man en friggebod är det ju som regel för att kunna använda den som tex sommarstuga eller gästboende, en plats att finna ro i. Genom åren har jag ofta hört folk som släpar ut det som är över eller det man byter ut hemma i stan ut till stugan, varför?

Funkisbastu-5.2
 För mig är det lika viktigt att omge mig med saker som ger ett lugn även i sommarhuset, risken är när man börjar släpa ut överblivna saker är att det blir rörigt, jag vill att man hittar en röd tråd även i stugan, att man skapar ett lugn. Jag hittade en massa olika underbara lösningar på friggebodar här, som jag i tankarna inreder, ljusa och luftiga, mindre stugor och bodar här för att inte tala om att få en egen bastustuga, att få sitta i en bastu en kall och kylig kväll ihop med vänner, härligt eller hur?

Ha en fin kväll min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: