22 oktober 2015

Utbildningar



Med tre unga vuxna och en tonåring i huset är det mycket funderingar och tankar runt utbildningar, mina stora barn har haft turen att få jobb direkt efter gymnasiet men såklart går ju tankarna till utbildningar, att komma vidare i livet. Två av dem har planer på att plugga nu på nästa nivå och det bollas tankar och idéer, är så glad att de ligger ganska lika åldersmässigt att de står i liknande faser i livet, att de stötta och peppar varann.
Utbildningar är aldrig i vägen, jag tycker det är urkul när vi får gå utbildningar/kurser via jobbet, alltid lika kul med nya infallsvinklar, tänk och kunskap, funderar lite själv på om jag kanske ska plugga lite på distans, jag jobbar ju nästan enbart natt nu, vaken natt och det blir lite dötid mellan varven och önskar att jag kunde plugga då men tyvärr funkar det inte har provat, men livet ser lite annorlunda ut nu mot då så det skulle funka att plugga på distans och jag har nu större möjlighet att sitta på mina lediga dagar, fördelen när man vill plugga på distans är att man kan styra lite själv. Men det funkar inte för alla, här finns det en massa kul utbildningar både, irl och på distans.
Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

1 kommentar:

Hanna sa...

Har också barn/ungdomar i de där åldrarna, fantastiskt. Jag tycker man blir ung på nytt när man får ta del av deras skolarbeten.
Ha en fortsatt fin söndag!
Hanna