19 januari 2016

Att ha påtvingats ett nytt intresse ;o)


För drygt fyra år sedan hade äldsta dottern jobbat några månader när hon började prata om att skaffa hund, detta var ingen överraskning för under flera år hade hon pratat om att den dagen då hon fick jobb skulle hon köpa hund, en liten hund, en papillon. Så dök det upp en annons på blocket och det var kört, in i våra liv kom Oddie. En liten kille, en mycket speciell kille, mycket vilja och kaxighet, men så lojal och så mycket kärlek han ger oss.

,

När han var 1 1/2 år började vi fundera på en till, tanken var en pappis till men av olika anledningar så kom Molle till oss, en liten cavalierkille men en skitstart i livet men vilken liten myskille, alltid så tacksam och han har blivit min lilla skugga, en mammas lilla pojke. Dottern flyttade hemifrån för snart två år sedan, dock inte så långt och tanken var att de skulle bo lite växelvis men de bor mest här, jag har kunnat jobba natt för dessa små killars skull, när Molle varit sjuk under hösten har det varit riktigt tufft, de är ju mina små bäbisar. När man har små barn  älskar man att köpa kläder och leksaker, trodde aldrig jag skulle säga att jag älskar att köpa hundtugg, leksaker, osv till dessa pojkar, älskar att spana runt i olika webbutiker och här är en jag gillar, tror killarna ser fram mot posten lika mycket som mig när det är paket på g ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

1 kommentar:

Ornella sa...

Yes you are right! Puppies and kitties are ours little children! I've a female kat, black as a witch....and terrible as a witch!!!