27 januari 2016

Pärlor




Som många av er som läst min blogg ett tag eller följer mig på Instagram eller FB vet att jag har ett stort behov att få vara kreativ, att få skapa med mina händer är ett måste för att själen ens ska fungera. Sista året har jag mest stickat och virkat men även lite annat har smugit sig in, dels att jag scrappat lite (faktiskt framkallat foton för första gången på många år, innan scrappade jag jättemycket men de sista åren har det stått stilla, tyvärr). Jag broderar en del också, gärna monogram men nu har jag en duk på G. Något annat som är kul att göra att pärla, alltså inte lägga pärlplattor eller jo det är också kul men inget jag gjort på länge utan pärla smycken, med tre döttrar och deras kompisar så blir det en social stund tillsammans, en stund med prat och skratt, det är så himla mysigt att få se allas kreativitet och se hur både enkla och avancerade skapelser växer fram.


Vi hade lite dåligt med pärlor och det är ett tag sen vi fyllde på med både pärlor och delar så jag fick googla lite och här hittade jag en liten butik på nätet med en massa kul. Älskar att få paket innehållandes pyssel så mysigt att plocka upp och titta på allt, kommer ni ihåg Madicken när hon fick hjärnskakning och hennes mormor skickar ett paket där de andaktigt öppnar det i sängen? Lite den känslan blir det hemma också ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Inga kommentarer: