13 januari 2016

Drömmar



Jag har ett jobb jag trivs med ( hade gärna haft lite annat schema, men nu får vi göra det bästa av det som är), jag har fina arbetskamrater, fick en utbildning som jag tyvärr inte fick chansen att använda mig av men det har jag släppt. Det jag tycker är viktigt i livet är att inte stanna upp utan sträva mot mer och ny erfarenhet, att utvecklas. Som så många andra drömmer om, finns tankarna om att en dag starta eget, har ganska många idéer i mitt huvud. Men ofta återkommer det att få jobba med inredning, köpa in tråkmöbler och fixa till dem, få sy och skapa egna produkter, ha både gammalt och nytt i sortimentet. Sista året har jag ju börjat sticka och virka en del så kanske en kombination av inredning- och handarbetsprodukter skulle kunna funka. Att hålla inredningsträffat/kurser och ha stickcafe någon gång i månaden vore en del. För att få det att funka så känns det som om det behöver finnas en webbutik som komplement, hittade en sida här som säljer ett bra koncept på webbutik, det är viktigt att det är en lättmanövrerad sida. Allra helst som jag som vill ha min lilla butik ute på landet i en gammal ladugård måste hitta flera olika alternativ för att få kunder, att kunna nå ut till många. Har du någon dröm om att få driva eget? Har du uppfyllt dina drömmar? Skriv gärna och berätta ;o)
Ha en fin dag!
/Lena

1 kommentar:

Ornella sa...

To realize our own dreams is everyone's... dream. I wish you to realize yours!!!!