30 april 2012

Hissgardiner på Ullared

Igår drog vi ner till Ullared, tyvärr körde jag på/över ett rådjur på väg ner men bilen gick att köra så vi fortsatte vår färd. Hittade bla så fina hissgardiner som blev så perfekta på min balkong. Ser ni det lilla akvariet, det var ett litet loppisfynd jag gjorde förra veckan, hade ett sen innan och tycker så mycket om dem, så roligt att göra små arrangemnag i dem ;o).
Ha en riktigt mysig Valborg!
Kram/Lena

Ett litet tillägg, Såg att någon kommenterat surt, och som alltid är dessa kommentarer anonyma, jag skrev inte att det var tur att bilen inte var sönder för det är den, familjen i övrigt hade sett fram mot denna resan ganska länge och först trodde vi inte att vi skulle kunna fortsätta. Inget hade ju förändrats för att vi hade vänt och åkt hem, detta är en upplevelse som jag/vi inte önskar någon, jag gjorde det jag kunde efter olyckan och både polis och jägare var involverade, vad mer kunde jag gjort? 

15 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch det är inget roligt att köra på rådjur...tur att ni klarade er och att det inte blev några skador på bilen. Hur gick det för rådjuret?

Fina gardiner, snyggt tryck på dem.

Önskar dig en fin kväll och en skön 1:a maj!
Kram,
Regina

Nellie sa...

Kul med Ullared. Mindre kul med rådjuret. Inget roligt att köra på djur. Jag körde på en hare för några månader sedan... Skönt att det gick bra för er och bilen iallafall. Jag är alltmer sugen på en resa till Ullared. Har inte varit där på nästan 1½ år, så snart är det nog dags. Och din lyckost, ett litet akvarium till!!! jag har kollat efter ett i flera år nu...släpar snart in mitt gamla fula bruna plastlist-akvarium och kör en make-over i ren desperation. Fastän det är lite för stort. Hoppas att ni också har haft fint väder. Jag jobbade tyvärr idag men hann iallafall hem och plantera lite uteblommor i det fina vårvädret. Hu vad långt inlägg! Nu slutar jag :) Ha det bra

Anonym sa...

Ursäkta? Du körde ihjäl ett djur, men det var tur att bilen gick att köra?
Vilken tur att du inte har fiskar i akvariet...

Med en doft av lavendel sa...

Hej ! Kika in hos mej för där väntar en överraskning på dej i inlägget från 1 maj.
kram Annika

susanne sa...

Men du, inte behöver du väl kommentera en sådan dum kommentar. Det fattar vi väl att du gjorde det man ska med polis etc. Tur att det inte gick värre!
Själv har jag aldrig varit på Ullared, men är lite nyfiken efter att ha hört från arbetskamrater.
Jag skrev till dig om mjölsäcken i dina pyssligheter, men sedan blev dottern sjuk och jag glömde svara igen. Jag har mätt och den blir större än jag hade tänkt mig, så jag hoppas du hittat någon annan som vill köpa den.
/Susanne

Nyanser av vitt sa...

Hej Lena
Jättefin hissgardin. Tur att ni alla klarade er utan skador. Försök att inte bry dig om såna människor och kommentarer. Sånt tar bara energi i från dig.
Sköt om dig
Kram Agneta

annika sa...

Ja du Lena....vad ska man säga om såna fega anonyma kommentarer??? Om avsändaren hade varit seriös i sitt uttalande så hade hon/han haft sitt namn med. Nej den här personen har ett annat syfte.
Vi andra förstår vilka olika känslor som far runt i kroppen efter en sån här olyckshändelse. Jag är så glad att allt gick väl med er. Klart att ni tog rätt beslut för er.
Nej strunt i dårarna!

Solkram

Rosa i huset i vitt sa...

Fina gardiner ...Tur att det gick bra ändå och det finns alltid såna som skriver dumma kommntarer.

Ha en härlig dag
Kram Rosa

Unknown sa...

Hejsan Lena!
Vad roligt med en tripp till Ullared och klart ni skulle förtsätta er resa även efter att det tråkiga hänt. Ni klarade er ju bra som tur var och det stackars rådjuret hade inte mått bättre om ni vänt hem.
Du ska inte bry dig om spydiga kommentarer, vi är många som förstår att du gjort rätt för dig innan du for vidare och att det var en olycka ingen rår för.
Ha nu en underbar start på sköna maj.
Kramar Ing-Britt

Unknown sa...

Bilen kan ju lagas, men hur gick det med rådjuret??
/Ingemar

Elzie sa...

Ja du milde! Jag blev också glad för att vi kunde köra hem med vår bil efter smällen med rådjuret. Tog hela motorhuven + strålkastare + backspegel!! Tyvärr hade inte djuret samma tur, det bröt bägge frambenen och fick skjutas. Vilket fick skjutas upp till dan därpå eftersom idioten till polis i Värnamo inte fattade någonting när man ringde dit!! Hade dom kommit som dom skulle så hade den varit befriad från smärta långt tidigare.
Ha en fin första maj!
Kram Elzie

Vitspets sa...

Feg Anonym !
Du gjorde rätt att ringa polisen
Jättefina hissgardiner
Stort Kram karina

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka fina gardiner du köpte i Ullared, vad jobbigt att köra på ett djur, skönt att ni klarade er oskadda i alla fall.

Hoppas du haft en trevlig första maj!

Kraam Jenny

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Fegt att kommentera anonymt
Räcker att man mår dåligt för det som hänt
Fy 17...
Kul att du hittade något fint som fick följa med hem
Önskar dig en härlig vecka
Har fått sakerna så du vet
Kramiz
Sus

nina/nice sa...

Hej gulleLena!
Vi som känner dig vet att du gjorde allt för att
djuret skulle lida så lite som möjligt.
Och att du alltid sätter andra främst...
Önskar dig och din fina familj en underbar
helg!
Kram Nina