18 januari 2015

Inspiration eller inte.....


Mitten av januari, bara 11/2 månad kvar till första vårmånaden är här, jag kan se att det är något ljusare när jag åker från jobbet efter nattpassen, inte mycket men man känner ändå att det går mot ljusare tider, mot våren......en massa inspiration i luften men nåt håller mig tillbaka, vill så gärna hitta ett nytt boende......har bott här i 13 år, hatar egentligen att flytta men jag vill bort, drömmen är ett hus på landet, där jag kan få fixa rabatter, ha ett trädgårdsland, sitta på trappen och höra fåglarna kvittra på morgonen, skotta snö, klippa gräs.....frihet.....om ni vet någon som har eller planerar att hyra ut ett hus max tre mil från Örebro får ni gärna höra av er.....



Vill måla panelen i köket, kanske tapetsera om men hela tiden finns tankarna att kanske dyker ett nytt boende upp snart och då känns det så onödigt, har lagt ner så mycket pengar och energi de år jag bott här och skapa mitt hem, vårt hem, men något har hänt och jag vill härifrån, önskar att man kunde flytta med lägenheten, men slippa vissa grannar och andra mindre trevliga individer här, personer som man från början tyckt om och trott på men som visar sig från en helt annan sida efter många år.....



Lite bilder från vardagsrummet, är inne i en intensiv jobbperiod, på fyra veckor som har jag två och en halv vecka med många nätter för att sen lugna ner sig och vara lugnt en och en halv, ganska skönt faktiskt ;o)
Ha en fin vecka min vän!
Kram/Lena

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Åh vad tråkigt att du känner det som du känner då du egentligen gillar lägenheten. Just nu vet jag inget som är ledigt men ska tänka på dig om jag hör nåt.
Ett litet hus på landet är även min dröm och jag hoppas den kan bli sann efter att barnen flygit ur sitt bo.
Ha de gott, kramar Ing-Britt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tråkigt att du inte trivs med omgivningarna längre, för din lägenhet är så fin. Hoppas du kan hitta något eget ställe på landet.
Kram,
Regina

Maria at inredningsvis sa...

UNDERBART läcker inredning me likeeee :) önskar dig en skön solig helg

Ny post ute...vacker orientalisk inredning :)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion