1 januari 2016

Tålamod är inte min grej




Jag har liiiite dåligt tålamod, vill helst bli klar med det jag gör med en gång, fixade ju ett köksbord i somras men hade inte riktigt tålamod så jag målade trots att det var rätt fuktig luft vilket gjorde att bordet nu behöver målas igen det hann inte torka emellan strykningarna, det är jag i ett nötskal. Jag vill se resultat helst innan jag ens börjat, fler än jag som känner igen detta? Jag bor ju "bara" i en hyresrätt, har lagt in laminatgolv, målat, tapetserat för att få ha min prägel, för att lägenheten ska vara jag. Att sätta upp panel för att få en mer lantlig touch är ett smidigt sätt att fixa till det i alla fall i mitt fall där huset är från slutet av 60-talet, lycka är dessa panelskivor som numer finns att köpa, ännu skönare att de finns att få färdigmålade i vitt om man vill ha dem vita, guld om jag får tycka. De går snabbt att sätta upp, gör minimal skada på befintlig vägg och färdigmålade vitt kan det bli bättre? Här finns det olika modeller av panel och tillhörande lister, grymt smidigt. Mina föräldrar satte upp dessa skivor i stugan och det var då jag började fundera på om jag inte skulle fixa nån vägg här hemma ;o)
God fortsättning på er!
Kram/Lena

Inga kommentarer: