13 februari 2016

Lego



Finns det något roligare än Lego och Duplo, jag lekte massor med det som barn och mitt bästa Lego jag hade var ett litet sjukhus jag vann i en leksaksaffär, gissa om jag vart lycklig när jag plötsligt en dag såg mitt namn i skyltfönstret. Vi hade rätt mycket Lego hemma, ju mer Lego desto roligare är det, ju mer kreativ kan man vara, jag älskade att bygga hus och sen möblera det. Älskade att få skapa små möbler, bestämma vart innerväggar och dörrar skulle vara, redan där och då föddes nog mitt inredningsintresse (kan också tillägga att mitt dockskåp var mycket populärt). Sen fick jag mina egna barn och först blev det massor av Duplo, vet när jag blev själv med mina barn, var gång barnbidraget kom köpte vi hem något och ofta blev det av nån anledning Duplo, idag finns det två säckar med Duplo här hemma som nu sparas till nästa generation.



Sen blev det "smålego" och så mycket kul det kom, mina tjejer älskade tjejlegot som kom, Harry Potter, Star Wars mfl blev sonens favorit och åh så många timmar vill tillbringat på golvet ihop runt den stora hög av klossar där vi byggde upp städer osv. Nu är mina barn stora men det finns andras barn i vår omgivning och Lego är så tacksamt att ge bort, man kan aldrig få för mycket av det. Numera finns det butiker som enbart har Lego och fortfarande älskar jag att gå runt och kika där, det finns också roliga byggsatser till oss vuxna, här är en favoritbutik.

Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: