30 mars 2016

Lite fusk



Jag är inte alltid ute efter det äkta, bor man i hyreslägenhet kan man ibland få ha lite fusk, för ett antal år sedan drömde jag om stockar i taket och till min lycka fann typ frigolit, älskade dem och tom jag klarade att sätta upp dem själv. Var inne på att sätta upp sådana i denna lägenheten när vi flyttade hit för fjorton år sedan men i tanken fick jag inte till dem i detta kök med lite dum form så då la jag ner det. Däremot älskar jag takrosetter som också är superlätta att sätta upp och relativt billiga. Jag har tapet i form av tegel men nu har jag hittat dessa, helt fantastiska, ser precis ut som äkta sten.


 Jag är ju en person som älskar naturen, stenar osv det ger min själ ro och när de blir att se helt äkta ut utan att vara det, lätta i vikt och lätt att montera känns det mer lockande att köpa det till en hyresrätt, vill ha en "äkta" stenvägg bakom min fusk-kamin, så himla vackert det skulle bli, eller varför inte i hallen, eller på bägge ställena fast i olika sten?

Hm är lite kär tror jag, får klura lite och rita upp en bild i huvudet på vad som skulle kunna bli bäst ;o)
Ha en fin vecka min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: