22 april 2016

Att leta lösningar

 

Vår Molle blev ju sjuk i höstas eller visade på hemsk smärta och jag trodde ett tag att han inte skulle få uppleva sin treårsdag i december, de misstänkte först diskbråck men bägge röntgenplåtarna som är tagna visar en fin, ren ryggrad. Däremot visade det sig att både höft och knäleder glappar vilket blev en rejäl käftsmäll då han tidigare fått okej på dessa på en annan klinik, knappt ett år innan. Förmodligen hade han snedbelastat rejält och detta gjorde denna smärta i ryggen, han fick laserbehandling mot smärtan men tyvärr tillhör han den där microlilla procenten som det gav motsatt verkan på han blev så sjuk med sån smärta. På väg in till djursjukhuset den där fredagsmorgonen var jag övertygad att han inte skulle komma med hem, han skrek i princip bara vi tittade på honom, men så stod vår trygghet där, den person som kom att bli "vår" veterinär, hon som direkt sa här är en kille med en sån livsvilja, detta fixar vi, nu har det gått ett halvår, vi har en piggare och gladare liten pojke än på väldans länge, han hade haft ont länge utan att visa oss, eller det kom så sakta att vi inte såg det, att det blev en vana. Numer simmar han som rehab, äter en liten dos smärtstillande och går lagom långa promenader. 


Jag har aldrig varit intresserad av kosttillskott och sånt hokus pokus men så hörde jag talas om Multiflex som bl.a. innehåller grönläppad mussla, glukosaminsulfat, MSM, L-Arginin mm, en naturprodukter utan tillsatser och bara på nån vecka märkte vi skillnad på Molle, gladare, mer energi,
rörligare. Är så glad att jag klev över min rädd-tröskel för att våga testa, här hittar du en massa bra kosttillskott och andra bra saker också.
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Inga kommentarer: