28 augusti 2017

Drömhus




Så sitter jag mitt i natten på jobbet, vi har en del tid att fördriva under arbetspasset, det är oftast lugnt men ni vet man måste ha något att göra för att hålla sig vaken och såklart blir det en del surfande när jag inte pysslar med något annat som broderier eller stickning. För mig som älskar inredning, hus osv blir det en del sånt jag tittar på, just nu drömmer jag ju om ett nytt boende. Drömmen är ett hus på landet, nära skogen, tänk att få bygga sitt drömhus, älskar att sitta och skissa på olika lösningar, inte nu i första läget men nästa steg är ett eget hus. 



Men jag skulle nog aldrig våga rita helt själv, för alltid när jag jämför mina ritningar med arkitekternas hus så har jag ofta glömt något viktigt. Här finns så många fina hus där man kan påverka en massa själv, har hittat mitt drömhus, jag vill ha ett hus i gammal stil, ett hus som ska se ut som om det alltid stått där i skogsbrynet. Ibland ändras förutsättningarna i livet, så även i mitt och drömmen om ett hus kanske inte längre bara får vara en dröm utan den kan bli verklighet och jag får var med och bestämma, var det ska ligga och hur det ska se ut. Längtar efter att ha närheten till skogen både för mina djurs och min egen skull, att bara sätta sig på cykeln och dra ut och cykla, att ha stall i närheten och kunna rida i skogen, där jag får ro i själen.

Ha en bra dag!
Kram/Lena

Inga kommentarer: