28 september 2009

Bra början på veckan.....

Även här har det flyttat in små granar tycker de är lite söta dock tog det bara nån dag att inse att jag inte borde ha dem inne för ögonen rinner så nu har jag fått börja med allergimedicinerna igen, jaja så länge inte de andra två allergikerna i familjen känner av dem får de stå kvar ;o)

Lite pysslande och omplockande blir det ju nu med hösten, så kul att plocka om lite, har fortfarande inte så mycket att plocka om med, men men det jag har får nu byta lite platser ;o)
Jag har haft körkort i nio år och haft bil lika länge och aldrig har jag klarat en bilbesiktning på första försöket utan har alltid haft ombesiktning i alla år. De sista fyra gångerna med Volvon har det blivit riktigt dyrt så gissa hur glad jag var när killen på besiktningen sa att bilen var jättefin och det fanns inget att klaga på. Åh, åh, åh vilken oerhörd lättnad de som känner mig vet hur jobbigt jag tycker detta med besiktning är så det kändes så himla gott.
Ha en fin kväll mina vänner här ska jag måla min hylla sista gången.....
Kramis/LenaS

9 kommentarer:

Marita sa...

Ja men visst är det hemskt med bilbesiktning! De går under bilen, muttrar en del och bankar massor!!! Herregud!! Det låter som de ska slå sönder hela bien!! Inte nog med det, sen förväntas man ha koll vart varningstriangeln ligger... den finns väl där nånstans... kanske... det kollar man väl inte förrän man behöver den!!! Som grädde på moset ska man dessutom behöva betala för dessa obehagligheter... ;-)
kram, Marita

Inka sa...

Hej, Lena!

En endaste gång har jag åkt genom besikning...utan anmärkning. det var kul och jag blev chockad, och det lär nog aldrig hända igen, hahahaha.

Jamen det blev ju jättefint med ditt pyssel. Ibland behöver bara saker få ny plats, bytas lite med de andra sakerna, så känns det som nytt. Jättefint blev det. Och fint med den söta grankvisten. Synd att du är allergisk bara. HM!

Ha en mysig kväll

Kram Inka

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Gratulerar så mycket! Vilken lättnad och mindre utgifter! Du har alltså haft samma tur som min sambo med våran bil, hoppas att vår lycka vänder oxå, ska besiktas i oktober.

Åh, du är oxå allergisk, det är så jobbigt för jag älskar verligen växter och blommor o kan inte ha vad som helst hemma. Har faktiskt sökt till att vaccinera mot vissa pollen.

Ha en underbar fortsatt kväll!
Kramar Elin

Änglarnas hus sa...

hihi.. känner igen mig i det där..Är allergiker men kan inte låta bli att köpa hyacinter till jul..får passa på dem och slänga dem när de slår ut för mycket!

Kram Sanne!

lottens vita och gröna sa...

åhhhhhh vad skönt med bilen lena, jag känner mig alltid såååå urdum i det forumet!
tänk vad gulligt det är med de små granarna, hihi julen börjar tidigt i år, har sett flera ljuvliga jul inlägg!

varmkram lotten

Huset vid ån sa...

Det är bara att gratulera till bilen! jag förstår att du är glad...finns inget tråkigare än att lägga en massa pengar på bilar! Må så gott! Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är precis det man vill höra på besiktningen, inga fel! Jag ska iväg i början av november..huu, lite nervöst. Det är så gulligt med dessa smågranar, jag ska snart rycka en också.
Ha det gott
Kramis
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Så mycket fint du bjuder på....Längtar nästan efter advent denna frostiga morron när jag ser din söta gran! kram Therese

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det skönt att bara kunna åka igenom besiktningen utan en anmärkning! Det hoppas man på varje gång....
Gulligt med den lilla granen, kommer ihåg att jag hade ett antal sådana inomhus till förra julen.
Kram
Marie