3 september 2010

Dåligt med loppisfynd denna veckan...


...det enda jag hittat är denna ikonen som är lite större än de jag hade innan i övrigt har det varit dåligt med fynd men veckan har mest bestått av att brodera och brodera men nu tar jag en broderipaus över helgen, känner att jag behöver det, det vart lite för mycket denna veckan.
Har fått flera frågor om våra "mjölsäckar" och ni kan välja färg på ränderna, vi målar dem själva och liksaså texten, vi stämplar för hand, ni behöver inte ha samma text som de jag gjort till mig själv. Anledningen till att jag valde just kvarnen Carlslund är att Karlslund här i utkanten av Örebro är mitt andninghål, dit jag åker för att rena tankarna och hämta inspiration och för sisådär 100 år sedan stavades det med C istället och där låg en kvarn som var i bruk fram till mitten av 1900-talet och idag är det bla museum där. Vi kommer att ha ett gäng med till bloggmarknaden på lördag, bla en modell som man kan stoppa hundmatssäcken i ;o) Jag har också en mindre variant på G gjord med kökshanddukar som bas men när de kommer ja det beror på tiden......
Ikväll kommer mams för hon ska också vara med på bloggmarknaden och ev att vi åker ner till Ullared efter helgen, beror lite på väder mm ;o)
Ha en riktigt fin helg och jag hoppas få träffa några av er i morgon!
Kramis/LenaS

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så smart och göra säck som passar till hundmatsäcken, dom är sånt man gömmer undan annars. Jättefin ikon du hittat, jag har ett helt gäng. Just nu ligger dom i ett skåp, kanske skulle sälja dom. Lycka till på bloggmarknaden, kommer bli kul garanterat.
Önskar dig en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig grej att göra hundmatssäckar.Underbar ikon du har hittat.Önskar dej en mysig dag rara du Kram Rita ♥

nina/nice sa...

Oj, vad spännande med alla nya säckar!
Blir riktigt nyfiken!
Ha det så trevligt i helgen, och lycka till!
Kram Nina

Hannis sa...

Du, det där fyndet var väl ett superfynd!
Vilken ikon!!

Ha en bra helg på alla sätt/
Kram Hannis

Vita huset 28 sa...

Ja ibland är de dåligt med fynd, men de dyker ju alltid upp nåt senare!
Ha en toppenhelg
Kram Camilla

sylvia sa...

hei.
nydelig funn da,
vært dårlig med funn for meg å denne loppis sesongen,
skal på loppis i morra,gleder meg,
såå koselig med bloggmarknad,
håper du får en hyggelig dag.
klem fra sylvia

annika sa...

Ska bli kul att ses i morgon och se vad alla har för fiffiga idéer.
Kram
annika

Pia sa...

Ahaa, du skall presentera oss mera av det goda - säckar! Ha en härligt rolig bloggmarknad!!!

Tack än en gång för säckarna, Lena!!!!

Kraaam/Pia

Tina sa...

Hej vännen!!
Ville bara titta in för att önska dig en fin helg!!
Jag hoppas du mår bra & att du snart kommer fynda nått alldeles xtra =)
Va rädd om dig.
Varm kram Tina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du säger att det var dåligt med fynd...jag skulle vilja säga att det var inget dåligt fynd du har gjort=) Jag tycker väldigt mycket om ikoner, så jag skulle bli jätteglad om jag hittade någon.

Snart är det dax att natta, vi ses i morgon!
Kram,
Regina

Outi sa...

Underbar ikon du hittade! Det är inte så ofta man får se såna saker på loppis.

Om du vill, så har du en award att hämta hos mig http://anvantonytt.blogspot.com/2010/09/award-igen.html men känn det inte som ett tvång. Jag vet ju att du redan har många läsare, men du förtjänar fler :) Jag tycker om det personliga tilltalet hos dig.

Kram, Outi

Inka sa...

Hej på dig!

Ikonen är bedårande. Ibland hittar man inte så mycket men det man hittar kanske överväger. Som denna ikon.

Lycka till på bloggmarknaden


Kram Inka

Livet på Berget sa...

Kul med marknaden! Fint fynd!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Hoppas Du haft en fin dag på bloggmarknaden ! Själv hann jag inte med det också - vi for ju runt på diverse loppisar inne i stan !

Ikonen var väldigt vacker och den nya madonnan också !


Ha en fin helg, kramis Anneli

Sirpa sa...

Hej Lena!
Tack för idag! Det var så roligt att få träffa dig! Hoppas det blir flera gånger!
Önskar dig en skön lördagkväll!
Kram Sirpa

Marita sa...

Ååååå bloggmarknaden...typiskt att jag skulle missa den!! Jag blir galen!! Hoppas att det har gått bra, att alla besökare hade stinna plånböcker när de kom och tunna när det gick!
Förstår att du har fullt upp med att hinna producera alla vackra broderier och säckar!! Glöm inte att vara rädd om dig vännen! I morgon ska jag på auktion!! Det ska bli så himla kul! Om jag gör några fynd kan du läsa om den på min blogg!!
kramar, Marita

Min Skattkammare sa...

Tack igen du goa glada Lena!
Sååååå kul vi hade, och trevligt. Och din mamma och dina fina barn....så trevligt att de var med också!
Hälsa till dem alla!:o)
Vi måste planera en ny....hi hi!
Nu ska jag packa ner fika, vi ska ut i svampskogen och jag ska njuta av stillheten och gårdagens intryck....mmmmm.
See you......
Kram Kicki

Gårdsromantik sa...

Vilket fint fynd du gjorde i alla fall.

Låter underbart med en bloggmarknad:-)

Kram Maud

ängeln i vitt sa...

Tjaba Lena!

Det var ju hur kul som helst igår. Vad glad jag blir att du blev nöjd med hyllan. Jag hade ju två som du vet och dom har stått i förådet en längre tid så H tyckre att vi kunde sälja dom....hm, håll för öronen nu ... idag var han på en loppis och vet du vad han släpade hem? ...... jo,en tallrikshylla haha. Undrar när den kommer upp på väggen då.

Stor kram / Carina

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lena!
Vad kul det var att träffa dig och hälsa dottern att tavlan står fint på panellisten i hallen. Ska ta ett kort på den och lägga in från marknaden. Ha det gott och då får vi se om ni kommer till Ullared. Där kan man hitta mycket roligt.
Kram Susanne

Home No.1 sa...

hej Lena! vad roligt att få träffa dig igen och det lär ju bli fler gånger det ska vi nog se till! Kram Annica.