29 juni 2015

Trädgårdsdrömmar



Drömmar har vi alla och jag älskar att skissa på vissa av dem som drömträdgården, visst har vi väl alla en drömträdgård? Vissa av oss har uppfyllt drömmen om den redan, och vissa av oss drömmer och planerar, jag är rätt tråkig för jag drömmer om en trädgård fylld med olika vita blommor och buskar men också med en vacker köksträdgård, en stort fint växthus av gamla fönster eller då kanske det heter orangeri? Ett växthus eller orangeri där man kan sitta ljumna sommarkvällar eller varför inte en riktigt regning kväll?



Även där skulle det finnas en massa växter, gärna sådana som man kan äta ifrån ;o) Men mitt i alla drömmar kan man också behöva få lite hjälp, man vet precis hur man vill ha det men kommer inte ända fram i sitt planerande, då kan det vara skönt att få lite hjälp av proffsen, de som kan komma med tips och råd, så jag vet att jag får rätt växter ihop med varann, så det blir blommor som blommar om varandra så att vissa rabatter inte står och ser tråkiga ut i perioder. Det är precis som när man planerar det nya köket, det är skönt att få bolla lite ideer med någon och här hittar ni några som kan sin sak.

Ha en fin vecka min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: