23 maj 2009

Dagens fynd...

Tanken idag var en dagstur till Stockholm men i detta hemmet blir det inte alltid som vi tänkt och väderprognosen var osäker så vi väntar några veckor med att åka upp. Istället for jag och de tre barn som är hemma denna helg upp till Nora igen och för att besöka loppisar och en del fynd blev det och så hittade jag fina butiken Almas rum som säljer lantliga inredningsdetaljer, tyger och ja ni vet sånt shabby vi gillar ;o) Jag var också in på loppisen i Hålahult men där fanns det mest för dem som gillar 50-talsstilen så jag lägger inte till dem i min shoppinglista....

Korset och pärlsnöret köpte jag på Almas rum och jag har lagt till henne i shoppinglistan för den är väl värt ett besök. Tvättbrädan fann jag på en loppis...



Pottan fann jag på en annan loppis, den bara sa att den ville följa med hem, ja ni vet, känslan.....


Lite fler loppisfynd.......

....och ytterligare ett loppisfynd, är ju svag för kannor....



Och så ett lite större fönster som jag plockade rutorna ur ikväll ute vid stugan och det köpte jag hos Nora Diversehandel och det ska såklart pyntas lite bättre, nu ställde jag det bara rakt upp och ner för att jag skulle fota det så ni får se dagens inköp ;o)
Ikväll var vi som sagt var ute i stugan, jag fixade fönstret och så grillade vi, en underbar kväll med det bästa umgänget-familjen, kusinerna lekte glatt det spelar ingen roll om man är 6 eller 16 man hittar på saker som funkar för alla och vi vuxna bara satt och mös i kvällssolen (det enda positiva vi än så långe kommit fram till med kalhygget är att det var varmt och skönt nu på kvällen, innan har ju skogen gjort att solen inte nått fram på kvällen), hoppas ni andra också haft en lika fin dag!
Kramis/LenaS
P.S. Barnen eller sonen, mest, hatar loppisar och inredning och ska väl ha en extra kram för att han ändå valde att åka med till Nora, trots att han vet hur det brukar vara när vi åker dit men vi åt också glass och lite senare köpte vi pizzor vi tog med ner till vattnet och satt och åt så vi fick lite trevliga stunder mellan varven....




10 kommentarer:

Lauras gård sa...

Oj vad du fyndar i Nora! Gulligt av sonen att följa med trots att han inte gillar det! Ja, hela familjen har ju ofta inte samma intressen... Blir också sugen på att åka till Nora. Det var många år sedan jag var där senast. Det är ju så mysigt på sommaren. Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt ni haft det, pizza vid vattnet och sen grillning, så gott.
Du är en hejare på och göra fynd, jag ska också försöka hitta nya loppisar. Ha en bra söndag
Kramis AnnaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka härliga loppisar du är till!! Jag blir riktigt avis. Var på en igår men den var riktigt usel - där fanns ingenting och det lilla som jag frågade om var svindyrt. Trist!

Vad mysigt det låter att vara i stugan o grilla o allt. Hoppas jag också kunna göra framöver :)

Kram Jenny

Sussi sa...

åhh du har sån tur med loppisar, det är så roligt! du inspirerar att besöka loppisar vill jag lova. och det är så skoj att läsa om Nora för minnena av den vackra ministaden kommer tillbaks och man längtar verkligen dit. Kram Sussi

Huset vid ån sa...

Vilka fina fynd du gjort...Lät som ni haft en kanonmysig dag iallafall...trots att barna tröttnar på att gå på loppisar! Må så gott! Kram Therese

LillaFlisan sa...

Nora är verkligen en mysig liten stad!

Dina fynd är jättefina!!

Ha en trevlig vecka!

Kram

Flisan

Vita små hjärtan sa...

Oj vad du far runt o fyndar! Jättefina saker! Kram Agnetha

Lilla hjärtat sa...

Vad mycket fina fynd du har gjort...
Nora verkar vara en mysig stad.
Kram A-K

Lantligt i stan sa...

Kul att du tittade in till mig! Vilka fina loppisfynd du gjort! Kul att få med familjen på loppisrundan, här får jag oftast åka själv. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Hanna sa...

Så fina saker du visar!
Hanna