31 maj 2009

Morsdag....


Börjar med att säga till alla mammor att ni ska ha en extra fin dag idag! Här vart jag firad redan tidigare i veckan då 3/4 av barnaskaran är på 50-års kalas idag och fick dels en mugg som det står "världens bästa mamma" på och denna söta hjärtglasskålen
Igår , eller i fredags hade lilla M avslutning på intensivsimskolan hon gått på och det visade sig att hon inte klarat något av simmärkena (bara livbojsmärkena) och det förvånade oss för hon hade ju börjat simma lite redan innan så frågade vi om hon inte kunde få testa på silverfisken som var hennes mål. Det var okej och hon har inte alls simmat på djupt vatten innan men de sa att simmar hon så försök få henne att simma en hel längd, dvs efter halva blir det djupt. På första försöket satte hon ner foten när vi kom till det djupa men på andra försöket så simmade hon som en underbar liten groda hela längden och simfröknarna var nog lika glada som oss och lilla M. Till saken är att hon varit skräckslagen för vatten efter en incident för två år sedan, en sak som för oss andra kan tyckas obetydlig men för henne vart det inget bra så vi har tränat och tränat på att vara i simhuset. Vi anmälde henne nu till en intensivkurs i 2½ vecka och "mutade" henne med att få en ny cykel (hon hade en som skulle funka denna säsongen också men "alla hennes kompisar hade större cykel") om hon lärde sig simma så igår fm åkte vi ut och köpte en ny cykel och hon är så stolt, med alla rätt, jag och S var lika stolta över vår duktiga tjej. Till saken är att hon tyckte detta var så himla kul att hon kommer att fortsätta simskolan i höst.
Men mitt glädjeämne igår var bakluckeloppisen jag var på, såg i början av veckan en lapp på en anslagstavla om en loppis i övrigt var det dåligt annonserat om den men jag åkte dit och det var knappt nåt folk där förutom de som stod och sålde.
Dels hittade jag denna fina soppterinen för en ynka 50-lapp, det är präglat något i botten med Göteborg på den, nu struntar jag i värdet, köpte den för att jag gillar den ;o)
Dessa klädborstarna hittade jag också för 30 kr, har dille på sådana just nu ;o) Och sen har jag en tid samlat på mig IKeas tallrikar ur serien "Arv" och det felade några för att komma upp i ett dussin vardera av flata tallrikar, djupa tallrikar och assietter och där stod en tjej och sålde sina som knappt var använda, 14 tallrikar för 50 kr så nu är mina dussin fyllda med lite råge men det är bra att ha lite extra tallrikar om nån skulle gå sönder ;o)
Idag blir det nog också nån liten utflykt men vet inte riktigt vart än , får se om jag finner nån loppis på vägen.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilka underbara fynd du har gjort. vilken lycka med denna vackra terrin och borstar.
Vilken fin blogg du har.
Önskar en fin Söndag och mors dag.
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina och underbara fynd.Vilken lycka med denna vackra terrin och borstar.Ha en skön söndag oh mors-dag kramiz ~~~~RITA~~~~~~.

Huset vid ån sa...

Grattis på Mors-dag! vad du hittar mycket fint..Och till suveräna priser också! Ha en bra dag! Soliga Kramar Therese

i Emmas vita hem sa...

Vilka fina morsdagspresenter och loppisfynd :) Ha en skön dag! Många kramar Emma

Gårdsromantik sa...

Men vilka fantastiska fynd du gjort!

Jag samlar också på sådana där nysilverborstar!!!

Kram Maud

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån duktig tjej, hon var väl värd sin nya cykel. Det är ju så bra och kunna simma. Fina fynd, det är smart Loppis-ide det där med bakluckan.
Kram till dig
AnnaMaria

MiaMaria sa...

Hej!

Vilekn duktig tjej....så klart att hon ska belönas...

Och vilka fina loppisfynd...det gäller att ha tur...

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Vita små hjärtan sa...

Tänk att du alltid hittar så mycke kul!!!!
Kram Agnetha

Mitt vita staket sa...

Hej va kul nu hitta jag til dej...ska genast kika runt lite.Kram Sussie