9 maj 2015

Fascinerad av belysning

Nyheter

Är det något jag ser på ett hus eller i en trädgård så är det belysning, så mycket det gör med en snygg och fungerande belysning. Under den mörkare årstiden älskar jag att ta promenader och just vid hus där de satsat på belysning stannar jag upp, där de belyst fasaden snyggt eller träden och buskar i trädgården, på många av de nybyggda husen här omkring finns det mycket olika belysningslösningar just för fasaderna, brukar tänka att dels är det snyggt men också ur säkerhetssynpunkt, kan tänka mig att en inbrottstjuv hellre väljer ett oupplyst hus med en dåligt upplyst trädgård än tvärtom? Jag är ju dessutom rätt så mörkrädd, hur det nu går ihop att jobba ensam natt, de mina brukar skoja med mig om det ;o) Men jag kan säga att jag uppskattar bra belysning både hemma, på jobbet och överallt, kommunerna borde satsa mer på snygg och funktionell belysning ;o)



Idag finns det ju så mycket energisnåla belysningar  så det borde inte vara några problem, jag fortsätter titta runt och drömma om den ideala belysningen, en inbjudande belysning för gäster och en icke inbjudande belysning för som inte är välkomna ;o)
Här hittade jag en massa olika belysningar och lösningar för alla möjliga och omöjliga miljöer

Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Håller med.. Snygg belysning gör mycket, både för utseendet och för seendet =)

Ha en fin kväll..

Kram Mia