31 maj 2015

Höstiga vårvindar och regn


Höstiga vårvindar och regn, denna min lediga helg har haft detta väder och ärligt talat tycker det är rätt mysigt (även om mina två små fyrbenta inte delar vad jag tycker, de vi,l helst inte gå utanför dörren), att höra vinden utanför, att höra regnet slå mot fönstren, få tända lite smålampor och ljus och bara vara. I morgon går vi in i juni och jag är ledig större delen av denna månad, har tagit fyra semesterdagar men det ger mig drygt 3 veckor ledigt, inte i ett svep men skönt ändå ;o) sen jobbar jag hela sommaren (fast mitt schema ger mig en veckas ledigt var fjärde vecka), ska ha fem veckors semester i september/oktober, vet ni jag har passerat 40-strecket och för första gången i mitt liv har jag betald semester ( men då har jag haft ett antal år när jag varit borta från arbetslivet), men jag tycker dett är en enorm lyx, att få vara hemma och få betalt. Jag är ingen sommarmänniska, därför har jag valt att ha semester i höst, jag har ingen att anpassa mig efter så då kan man välja fritt ;o)
Ha en fin morsdag min vän!
Kram/Lena

Inga kommentarer: