7 januari 2011

Badrummet

Idag börjar vi måla Os rum, det blir vita väggar med en svart fondvägg, idag har han klarblå väggar med en limegrön fondvägg inte helt kul för en snart 18-årig grabb, en ny matta ska vi också åka och köpa och lite kuddar, sen ska skrubben V huserar i också målas och hon ska ha en fondvägg med en tapet från RUSTA där det står jag älskar dig på en himla massa olika språk, men vi börjar med Os rum.
I höstas när jag målade om i hallen och köket så målade jag också om badrummet, innan såg det ut så här och det blev så skönt med vita väggar igen och vid handfatet hade jag en hemsk komod från Ikea som jag tog bort när jag målade och den satte jag inte tillbaka för vi insåg att den var för stor där inne, när den var borta andades badrummet igen;o) Inte helt lätt att få till det i ett så litet badrum och med tanke på att det är hyresrätt så får man försöka få det att funka med enkla medel. Den stora korgen fugerar som förvaring för badlakan, är tossig i sådana spånkorgar. Fläcken på golvet är tyvärr hårfärg efter att en tonåring tonat håret, såg inte den med en gång så nu får vi leva med den....
Åh är så less på snön och tidigare i morse kom det ner lite till men nu har vi takdropp och solen tittar fram mellan varven, snacka om vår-känslor!
Önskar att du får en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

24 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med lite nytt.Hoppas att vi får se hur det blev!Ja du nu får det råcka med snö.....Önskar dej en mysig fredag rara du .Varm kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så ljust och fint i badrummet, jag gillar dina marina detaljer. Passar bra ihop med vatten. Den stora spånkorgen är ju en perfekt förvaring, fin var den också. Här har vi sol och plusgrader nu.
Varm kram
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Fint med det ljus på toaletten.. Och spånkorgen passade ju perfekt där inne..

Kram Mia

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmm...Härligt badrum..
Ooo...Ska bli spännande & se mina Madonnor
Ha en underbar helg vännen
Kramisar
Sus

Marita sa...

vad mysigt du har gjort i badrummet! Personligt och fint!
Vilken energi du har vännen; omtapetsering i barnens rum....hej o hå! Kul när det blir klart, visst kommer du att visa resultatet?
kram, Marita

Behindabluedoor sa...

Flotte detaljer på et nydelig bad.
Ønsker deg en riktig god helg.
Klem:)

Martina Andersson sa...

Hej Lena!
Sååå fint badrum du har=) Bra jobbat super mysigt =). Hoppas att allt är bra med dig och tack för alla dina fina inlägg hos mig blir så glad Kram Tina

Unknown sa...

Ojoj vilken enorm skillnad, du har verkligen lyckats förvandla ditt badrum med små medel.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Med en doft av lavendel sa...

vilken skillnad det blev när du målat om, önskar dej en skön helg
kram annika

Vita Falkens Lantliv sa...

Härligt när det blir lite ljusare inne. Blev mycket luftigare utan kommod:)

Kram Susanne

Fröken C sa...

Jättefint!! En otrolig skillnad!
Har en likadan spånkorg som jag har plädar i.

Ha en skön helg:))

Kram C

Livet på Berget sa...

Vilket ljust och fint badrum. Oj vad kul att göra om, måla och tapetsera gör verkligen så STOR skillnad.
Ha en fin helg!
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

hej lena, ett otroligt fint badrum du inrett, det är verkligen som ett rum!
spånkorgar är ju jag med spånigt gla i, då är vi två spån..haha!
må väl, varmkram lotten

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fräsch och fint du har i badrummet. Jag gillar din "frälsarkrans" på dörren, kommer inte ihåg vad det heter...livräddningskrans??? Det är fint med lite marint i badrum, jag har lite i mitt badrum med...

Fint att använda en spånkorg till badlakanen, mycket snyggare än en kommod.

Ha en fin helg!
Kram,
Regina

annika sa...

Du har så många bra idéer. Vilken skillnad i badrummet.Kul för barnen att vara med och planera hur de ska ändra i sina rum.
Snaaaart kommer våren men inte ännu...

Kram

Hanna sa...

Det blev fint.
kram
Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej hopp, Os, vilket gulligt namn! Javisst, dasset ska ha guldkant också såklart, man tillbringar ju lite tid där också:) fin näverkont, en sån har jag med!!! God fortsättning på nya året!! Mari.

Outi sa...

Så mysigt och ombonat du har gjort badrummet. Önskar att vårt var lika fint...

Kram, Outi

Pia sa...

Sååå fint du lagat i badrummet!!! Nog var det fint förr också, men för oss som älskar vitt, är det liksom lugnare nu. En härlig detalj för den som tänker spola ner sig - livbojen!

Ha det så skönt där - här regnar det!

Kraaam/Pia!

Lilla Lycksta sa...

Det blev jättefint och ljust i badrummet. Hoppas du haft en fin helg. Ha det gott!

Kramar Camilla

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev i badrummet! Hopp om våren fick vi idag med sol och töväder. Hoppas du haft en skön helg.
Kram Anki

Anki sa...

Jäklar vilken skillnad du...hoppas mitt badrum får en sån snygg makeover när det väl blir dags...vilket det borde varit för lääängesen nu, haha!
Jisses människa vad du grejar och håller på *ler*...härligt med nymålat, allt ser liksom nytt ut då!

Kram kram!

Home No.1 sa...

Hej! Hoppas du visar makeovers sen när det är klart! Gillar att du får till det fast det är hyresrätt, så fint! Kram Annica.

lovefriidrott sa...

Hejsan:):) oj så fint det blev i badrummet, tänk vad målarfärg kan göra. Speciellt vit;)

Tackdropp ja:) mmm det har vi haft nu i några dagar. Längtar så efter våren o ljuset. Ha d gott
Kram Sari