31 januari 2011

Härlig helg!

Vi har haft en underbar helg, i lördags först bar det av på loppisrunda utan ett endaste fynd, vet att det blir så i perioder men jag vill ju hitta nåt skojjigt ;o), näedå jag väntar gärna till vi far på Danmarksresan hoppas hitta lite skojjigheter då ;o) Mina föräldrar var här i lördags och åt middag det blev baconinlindad fläskfile (men jag ska testa alla recept ni gett mig också så småningom) , jättegott och tack ni andra som kom med goda recepttips! Vi spelade spel, umgicks och åh vad jag längtar tills vi börjar vara ute i stugan i gen, under sommarhalvåret så grillar vi ute i stugan i stort sett varje helg och vi umgås mer under veckorna också än vinterhalvåret, känner ni igen detta?
Igår tog jag och R en lång härlig promenad så skönt att är varmare igen, sen testade vi ett gudomligt gott recept på en kyklinggryta som snälla Anna mailade mig, det är så underbart när man hittar ett recept som hela familjen gillar, detta kommer att tillagas om och om igen här hemma, längtar redan efter nästa gång ;o)
Här är receptet;
1 påse kycklingfilé (dela i lagom stora grytbitar)
2 st lök (hackad grovt)
1 röd paprika i bitar
1 squash eller zucchini i skivor
2 burkar tomat och basilika creme fraiche
4 dl matlagningsgrädde eller mjölk
1 påse fajitas krydda (brukar finnas vid taco grejerna)
Stek kycklingfilé och lök och krydda med fajitas kryddan, Häll sedan på creme fraiche och grädde/mjölk. Ha i grönsakerna 5 min innan servering. Servera med klyftpotatis eller ris och en god sallad
Så kommer de första bilderna på den nya madonnan, hon är ca 33 cm hög och kommer ligga på 159 sek i pris, jag ska lägga upp henne och lite till i pyssligheter, skulle gjort det under helgen men jag valde att prioritera familjen ;o) För er som undrar så går det återigen att beställa mjölsäckar.
Jag önskar dig en fin vecka!
Kram/Lena

25 kommentarer:

Hanna sa...

ha en bra vecka.
kram
hanna

OlgaA sa...

Riktig avundsjuk på dansk resa, men kan absolut inte åka... Det får vänta ett år kanske ;)

Din madonna är fin, tycker jag!

Och blickade på dina broderier - blir helt ur i huvud av skönheten!!! Du är så duktig du!

Ha det så fint i veckan! :)

kramar

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar madonna!!

Vilken härlig helg du haft med familjen, det kan vara skönt att bara koppla av så där mellan alla måsten. God mat har ni smaskat på också, kycklingreceptet måste jag prova!

Ha en fin måndag!
Kram,
Regina

Det vita dårhuset sa...

Vad underbart att du fick en bra helg gumman :)!!
Och du...Plocka inte för mycket nu ;)

Kramar Erika

Lauras gård sa...

Vad fin nya madonnan är! Mysig familjemiddag ni hade. Roligt att träffas och umgås. Vad gärna jag skulle vilja följa med till Danmark. Men jag upptäckte resan så sent så den är ju full nu. Annars skulle jag åka med. Ni kommer nog få en jätte trevlig resa. Kram Stina

Unknown sa...

Oj va fin hon var den nya madonnan. En sådan skulle jag gärna vilja ha :). Ska gå in på pyssligheter direkt och kolla.
Vilken härlig helg ni har haft. Visst är det så att man umgås mer och på ett annat sätt under sommaren.
Detta kycklingrecept ska jag testa, låter gott.
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Nyanser av vitt sa...

Underbar madonna. Vilket gott recept. Det ska jag testa.
Kramis Agneta

Vit dröm sa...

Så glad att ni tyckte om receptet:) Vad fin madonnan är!
Ha en mysig måndagskväll!
Kram Anna

annika sa...

Tänk att du gick tomhänt från Loppis! Klart att vi spar oss till Danmark. Jag tänker på det varje gång jag blir sugen att köpa någon grej...."Spar dig tills du är i D".

Madonnan är fin.
Visst är det mysigt att umgås med sina nära och kära. Vi träffar oftast någon av våra barn under helger och gör saker ihop.

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin madonna, fint med dom runda detaljerna på hennes mantel. Och tack snälla rara Lena, idag kom kudden. En härligt mild vårgrön färg, kommer och passa perfekt i uterummet. Nu hoppas jag på mildväder så jag kan börja städa och fixa där.
Tusen tack och stor kram
AnnaMaria

Else´s Bod sa...

Låter super gott! Älskar man kyckling som jag är det alltid kul med nya recept!
Kram på dig Lena!
Lisa

Susanne sa...

Hej Lena! Så kul att du tittade in till mig så här direkt efter mitt återupptagande av bloggandet och så kul att kika runt lite här hos dig igen : ) Kram / Susanne

Skogslyckan sa...

Låter som du haft en mysig helg med familjen och god mat! Samma här. Fin madonna du gjort. I Danmark hittar man alltid fint, längtar tills jag åker nästa gång i februari.
Kram Pia

Hannis sa...

Vilken härlig helg!
Sånt får man energi av.

Underbar madonna!!
Nu måste jag fundera en stund=))

Kram Hannis

Roses & Angels sa...

Låter som du haft en underbar helg med loppis även om du inte gjorde några fynd. Underbar din nya madonna är, så fin. Tack för kramen. Ja ibland är det bara så, man kanske måste låta sig känna så här ibland. MEN det är ju inte riktigt jag. Ha en fin kväll KRAM

Vita Falkens Lantliv sa...

Det receptet ska jag testa! Håller med dig om att det är bra att få lite nya recept som hela familjen gillar.

Super fin madonna!
Kram Susanne

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lena!
Ja,den där resan är nog något att se fram emot;)
Avis är jag också;)
Kanonrecept vill man ju absolut ha,som alla äter,är lätt att tillaga...
Må så gott
Kram Anette

Unknown sa...

Men så vacker hon är!!! Ja jösses jag längtar verkligen också till Danmarks resan det ska bli sååå skoj!!! Kram på dig!

Huset vid ån sa...

Mums, Det receptet måste jag pröva!
Tack för tipset!

Hoppas att du får en bra dag!
Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen min.
Vilken härlig helg...
Å det där lät väldigt gott.
Madonnan var jättefin.
Ses på Torsdag :)
Kram Agnetha

Ljusa vardag sa...

Å vad kul med loppis. Här där jag bor är det sällan loppisar på vintern, mest auktioner. Längtar till sommarens loppisar... Jättefin madonna förreste, du gör alltid så fina saker. Ha en fortsatt trevlig dag! Kram Anna

Lilla Lycksta sa...

Så söt hon var din Madonna. Smarrigt recept du bjuder på. Det måste jag prova. Ha det gott!

Kram Camilla

Marita sa...

Visst är det trist när man inte hittar några roliga loppisfynd....man har ju lite förväntningar när man åker iväg!
Den nya madonnan är jättefin, som alla dina madonnor! Du är så himla duktig!
kram, Marita

Marie sa...

Låter som en riktigt härlig helg, mysigt att umgås med sina nära och kära.

Jättefin madonna!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Vad roligt att du kommer den 7 maj!!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Mmmm vad mycket gott man kan göra på fläskfilé, även kyckling.
Vad mysigt ni haft det med familjen.
Vilken fin madonna du gjort. Jag är fortfarande så nöjd med kotten jag köpte.
Vi var på loppis i Kga i lördags, men vi hittade inte så mycket...
Kram Susanne