25 januari 2011

Skeppet lutar fortfarande åt fel håll


....men jag börjar känna att jag har lite mer kontroll över situationen, så jobbigt bara att en enda person kan suga så enormt mycket av min energi....jaja nog om det, väntar nu på att de ska ringa och säga att jag kan hämta gips så jag kan komma igång att gjuta igen, är nyfiken på den nya madonnan ;o).
I morgon blir det loppisbesök, första på evigheter och nu är det dags, lilla M och jag ska byta rum på sportlovet (vi behöver måla bägge rummen) och jag behöver hitta nån skänk/skåp att ställa hennes TV på, sen ska vi fara ut till Ikea för hon ska köpa sig ett eget lammskinn.

Visst är Rs balklänning fin, hon har beställt denna i lila och hennes fina farmor och farfar bidrar till den, tack snälla P och L!

Grattis också världens bästa pappa på födelsedagen idag!!!!!

Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

28 kommentarer:

Lauras gård sa...

Vad tråkigt att drabbas av energislukande personer! Jag förstår hur du känner! Hoppas att det ordnar sig, du som är så full av energi. Hoppas du kommer på rätt köl snart igen. Vilken underbar klänning! Den som ändå fick gå på bal... Hoppas hon hittar sin drömprins, eller hon kanske ska gå dit med honom ;) Kram Stina

Det vita dårhuset sa...

En stor kram till dig min vän!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken klänning! Kan tro att hon blir fin i den:)
Usch när det går åt en massa energi till fel ändamål, mycket trevligare att lägga det på saker man vill göra. Tyvärr så är det inte alltid så:(

Kram Susanne

Unknown sa...

Hejsan vennen!

Hoppas verkligen skeppet räter på sig snart. Inte det roligase att bli stulen på energi men du verkar vara en person med gott om posetiv energi så du klarar nog det här.

Vilken vacker klänning. Tänk att få vara prinsessa för en dag, det har jag bara varit en gång och det var på mitt bröllop.

Hoppas du hittar vad du söker på loppisen imorn.

Ha de så bra, kramar i massor Ing-Britt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Snart kan vi slå oss ihop, i ditt liv har du slagsida och jag har just råkat ut för full storm:-( Men vi får väl hålla varandra i hand, så ordnar det sig nog.

Klänningen är helt underbar, R kommer att bli så vacker i den. Balens drottning.

Hjälp vad många som fyller år nu. Här firade vi trippelkalas i söndags, födelsedagsbarn både den 22, 23 och 24=)

Kraaaaaaaaaaaam,
Regina

Inka sa...

Hej, Lena!

Ja, det var mig en riktigt vacker balklänning tycker jag.
Min son tar studenten i år också och till honom ska vi köpa en kostym. Grejen med honom är att han är 196 cm lång och smal som en sticka. Så de kostymerna som finns är antingen för korta i arm- och benlängd eller också för stora i vidd. Så kanske måste vi låta sy upp en åt honom. Vågar inte tänka på vad den summan slutar på...GRR!

Kram Inka

Vita små hjärtan sa...

Hej Min Vän!
Å så vacker klänning, så fin hon ska bli. Men du vet väl att allt klär en skönhet!
Å lilla söta M, vill hon byta rum med dig...
Ha det så gott du kan. Bry dig inte om det där. Inte värt att lägga energi på. Det ordnar sig ska du se...
Kram Agnetha

Ljusa vardag sa...

Ja energislukande personer kan man klara sig utan... Vilken fin balklänning! Helt i min smak. Ha en fortsatt trevlig kvökk! Mvh Anna

Ewa sa...

O vilken vacker klänning, hon blir balens drottning i den tror jag :)
Låter spännande med "rumsbyte"...här gjorde vi om ett"genomgångsrum" till matsal i helgen o är såååå nöjd !!!
Hoppas du får lite positiva energier tillsända till Dej, det är du värd
Kram
Ewa

Nellie sa...

Vilken underbar klänning! Förstår att dottern föll för den modellen! Visst är det bra med föräldrar! Jag fick en liten donation till resan av mina...mkt lägligt. Har funderat på att be mina föräldrar, som åker till Thailand om ca en månad, att låta sy upp en kostym åt sonen där. Om det går att mäta upp honom, och skicka med dem mått o pengar. Det är mkt billigt där! Hoppas att det ordnar sig med energitjuven. De är int eroliga sådana där men jag väljer att tro på att de har det sämre i hjärtat och sinnet än mig! Kram Nellie

annika sa...

Mmmmm...mycket vacker klänning. Vilken upplevelse att få klä sig så. Bra att få lite hjälp.

Synd om dig att du råkat ut för energitjuv. Hoppas att det ordnar sig.
Kraaaaammmmm

Uttan sa...

Energislukande personer finns det och så jobbigt att de inte förstår det själva.

Vilken klänning Så fin! Tänk att få vara så fin.

Kram!

Anneli Wahlstedt sa...

Underbar klänning !

Tråkigt med människor som gör att man själv hamnar på minussidan.. Hoppas det blir bra och Du snart hamnar på rätt köl !


Kram på Dig vännen:-) / Anneli

Photo by Maria sa...

Vilken fin balklänning.. Har en son som går ut i år men han vill inte gå på balen.. Dottern går ut om två år och säger att hon inte heller skall gå på balen, menjag hoppas hon ändrar sig..

Kram Mia

Hannis sa...

Vilken underbar klänning!
Kan tänka mig att hon är nöjd=))

Hoppas att du får tillbaka din energi!

Kram Hannis

Pysselpalatset sa...

Man får slänga ut lite balast... så rätar skeppet upp sig... vet det är lättare sagt än gjort... Skönt när kreativiteten kommer smygandes och pockar på uppmärksamhet... allt gott till dig kram j

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lena!
Vilken klänning,hon kommer att bli så fin.
Du har då att stå i,men ett trevligt loppisbesök piggar ju alltid upp:)
Må så gott
Kram Anette

Nyanser av vitt sa...

Hon kommer att bli balens drottning din vackra flicka.
kram och tack för beröm för mitt nya armband

Marita sa...

vilken makalöst vacker klänning!!! Vad roligt det kommer att bli för henne att få bära den! Hoppas vi får se bilder på henne!
Ja, fy för energislukare....det är hemskt att ha dem i sin närhet. Hoppas det löser sig snrt för dig, att du kan bli av med den.
Loppis....åh vad kul!! Sist jag var på loppis blev jag så snopen då jag inte hittade någonting som jag kunde tänkas "behöva"... Men på lördag är det dags igen!!
kram,Marita

Jenny sa...

Hej Lena!
Det låter som du har en riktig energitjuv i din närhet..:(

Oj, vilken vacker klänning! Den kommer din dotter bli superfin i!Vad gulligt av hennes farmor o farfar att sponsra:)

Ha det gott Vännen!

Kraam Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vilken finklänning!

Ha en bra kväll!

Kram Sirpa

Stina sa...

Låter väldigt vackert med den färgen på klänningen.:-) Kram Stina

Vit som snö sa...

Vacker klänning!
Jaa det är väl vissa tider man får ha extra mycket tålamod;) Det brukar löna sej i längden om man uthärdar:)
Jaa, visst blev madonnabilden fin, jag brukar sällan tycka om mina bilder men det gjorde jag då:) Och sen är dom ju ljuvligt söta också:)
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Unknown sa...

Sååå fin R ska bli!!

Kram

/Ingemar

Nyanser av vitt sa...

Önskar dig en fin dag i solskenet...
kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Energitjuvar ska man göra sig av med, nu går ju inte det jämt. Vet precis hur du känner (tror jag) Hoppas du hittade något fint på loppis, spännande och byta rum. Då känns det som nytt för er bägge sen.
Kramar
AnnaMaria

Anna-Lena sa...

Åh, vilken vacker klänning dotra har hittat. Hon kommer verkligen att bli fin i den. Det är inte roligt när man har energitjuvar i sin omgivning. Det tär. Försök att fokusera på det positiva i stället även om det är svårt.

Ha nu en riktigt skön helg!

Kram på dig!

Lilla Lycksta sa...

Hej Lena!
Vilken vacker klänning! Hoppas du får rikligt med loppislycka imorgon. Ha en fin helg.

Kramar Camilla