28 januari 2011

Inga höjdarfynd


Det var tunnt med kul saker på favvoloppisen i onsdags, denna söta lyktan fick jag med hem i alla fall. På torsdag ska jag och finaste Agnetha ta en tur till Tysslingemöbler som öppnar för våren, hoppas på lite fler fynd där ;o).
I morgon ska jag bjuda mina fina föräldrar (pappa + styvis) på middag och vet fortfarande inte vad jag ska bjuda på nån som har nåt gott recept på lager, gärna med kykling- eller fläskfile i? Innan på fm ska jag och Moa ta en liten snabb loppistur och sen ska vi hjälpa V att sortera reklam då hon kommit på att hon vill tjäna lite extrapengar.
Jag är igång och gjuter igen och kommer ladda upp den nya donnan i bloggen i helgen likaså kommer den uppdateras lite med annat också.
Ha en riktigt mysig helg min vän!
Kram/Lena

25 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej, ha en fin helg! har du varit på loppis i Motala där finns ett jättestort kan verkligen rek. Kram Annica.

Vita små hjärtan sa...

God morgon vännen.
Ha ha...den lyktan har ju jag också...Köpt på Nice...
Ha en fin fredag och helg!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin lykta, gulligt med fågeln.
Ska bli så jätteroligt när paketet kommer, ska ju bli mildväder också. Då kan jag göra fint i uterummet. Lycka till med loppis och middag.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Hej Lena
Jag som är en sann kycklingälskare har ett mycket gott och lättlagat recept om ni gillar gorgonzola. Bryn kycklingfiléer i stekpannan. Krydda med lite peppar, allkrydda och paprika. Lägg i en ugnsfast form. Lägg en klick av en god gorgonzola på varje filé. In i ugnen på 225 grader. När osten smält häller du på grädde och låter de stå ca 20 min. Servera med ris och en god sallad. Jag brukar ta mycket grädde eftersom såsen brukar vara omåttligt poppis. Detta går precis lika bra med fläskfilé.Salt behövs oftast ej då osten är så salt
stor kram och trevlig helg
Agneta

Unknown sa...

Hejsan Lena!
Även om du inte hittade så mycke på loppis så var ju det du fann desto finare, en väldigt fin lykta. Gillar formen på den, liknar nästn en fyrtornslykta.
Ha en trevlig helg och lycka till med middagen.
Kraam Ing-Britt

Uttan sa...

Verkligen en fin lykta annorlunda.


Spännande att få se vad Du gjuter nu :)
Ny Donna :)

Trevlig Helg!
Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar lykta, så ovanlig modell. Det blev väldigt fint med madonnan däri. Ååå vad spännande att få se den nya madonnan.

Hoppas ni har tur, du och Agneta och fyndar på Tysslinge. Hälsa henne så gott från mig.

Önskar dig en underbar fredag och helg! Sänder en extra kram till lilla Shakira;-)
Kram,
Regina

Vit dröm sa...

Så trevligt med middag, ja jag har ett gott recept med kyckling. Mailar det till dig;)
Ha en toppenfredag!
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin lykta med den lilla fågeln.Vad fint med madonnan där,Spännande att få se den nya madonnan.Önskar dej en mysig fredag.Varm Kram Rita ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den lyktan var ju jättefin! Och kul med din madonna i den också...
Såg att du fått ett gott recept här av Agneta, det kanske man skuille rpova.
Kram
marie

Madame Morell sa...

Nu tror jag skeppet går rakt igen,eller? Din ton är gladare. Ja du hittar säkert på någon god maträtt att bjuda på.
Kram Jessika

Ord & Känsla sa...

Tack för kommentar inne hos mig!

Vilken underbar lykta! Vilken loppis har såna fina saker? Tysslingemöbler har en del, men de brukar vara lite dyrare på de fina sakerna.
Nu var det väldigt länge sen jag var där, men jag upplevde det så då.

Kyckling med Ajvar relish är en ny upplevelse för oss. Enkelt och gott med ris till!

Ha en bra dag!
Kram Helena

Millygarden sa...

Fint loppisfynd, lycktor kan man inte få förmånga av. Här tänder vi ljus varje dag och offta både morgon och kväll!

Trevlig Helg
Kram Marina

Lilla Lycksta sa...

Hej
Vilken charmig lykta du hittat. Hoppas du hittar vad du söker på loppisen på torsdag.
Ha en härlig helg.

Kram Camilla

Ljusa vardag sa...

Hej! Å har du varit på loppis!? Vad kuuul! Kul att du hittade nåt i alla fall, trots att den inte var alltför bra. Trevligt att bara gå och strosa i alla fall. Ha en fortsatt trevlig kväll! Mvh Anna

Fru Nea sa...

Hej.
En galet god OCH enkel rätt är som följer:

*Koka ris!

*Skär fläskfilé i 2-3 centimeterstora "slantar"
*Blanda i soya och sambal oelek i grädde (visp eller mat)
*Häll över fläskfilén och skjuts in i ugnen.

Blir supergott.

Ha en härlig helg!

annika sa...

Häftig ljusstake! Kul att åka med Agneta till Tysslingemöbler...har aldrig varit där...hoppas att ni hittar något.
Lycka till med middagen

Kram
annika

Skogslyckan sa...

Äntligen har jag bloggtid, så härligt att titta runt. Fin lykta! Ja det är inte alltid man hittar mycket på loppisarna..Jag åkte Strömstad tur och retur i torsdags och tog vägen över Trollhättan på vägen hem. Där blev det 4 loppisar och en del fint. Ha nu en riktigt skön helg goaste du!
Kram Pia

Rose Garden Malevik sa...

Nja....men lyktan var väl riktigt fin :)
Hoppas allt e väl...
Kanske lite Partysugen??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Huset vid ån sa...

Lyktan var jättefin o charmig......
Hoppas att du får en sköön helg!

Kraaaaam Therese

Englagård sa...

Med en sån fin lykta gör det kanske inte så mycket att det inte fanns så mycket annat:)

Hoppas att helgen och middagen blir bra.

/Karina

Härligt hemma sa...

Fin lykta :). Det var så länge sedan jag var på loppis. måste få till en vända snart!! Trevligt med middagsgäster :). Ha det så gott!! Kramar Madeleine

Hanna sa...

Fin lykta. Loppis är hur kul som helst men det är inte alltid som man hittar något.
kram
Hanna

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Jätte fin lykta.
Passar på & önskar dig en härlig Söndag
Kramisar
Sus

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lena!
Hoppas du mår bättre nu. Vilken gullig lykta du hittade. Vi var tre tjejer som var på loppis i Kga i lördags. Vi hittade inte så mycket, men vi åkte till stan och shoppade lite kläder i stället...
Vi har haft barn som tagit studenten 2008 och 2010. Nu har vi inte förrän nästa år igen. Det är kul, men dyrt och mycket att stå i...
Hoppas du kommer med till Danmark.
Kram Susanne