18 januari 2011

Sjukstuga


Så var det lilla Ms tur att vakna med feber och kraxa, så idag tittar på vi på Tvn, syr lite Barbiekläder och jag broderar på ett monogram. Har dåligt med inspiration just nu, så det händer inte så mycket här hemma, känner mig fortfarande rätt matt efter förra veckan dessutom har jag lågt HB under en längre tid så jag har fått äta järn ett tag men det verkar inte hjälpa så nu ska vi se vad nästa steg blir.
Dockan fick mamma i julklapp, under många, många år har hon letat efter en gammal docka och när denna dök upp på favvoloppisen i höstas var jag fräck nog att mmsa mamma och fråga om det var en sån docka hon ville ha och efter en stund ringde hon upp och var eld och lågor, jag fick då vara megakall och säga att jag skulle titta om den satt kvar och sen ljuga och säga att den var såld för att jag skulle kunna ge henne den i julklapp, ibland är det en fördel att hon inte bor här för då hade jag inte kunnat hålla mig ;o), hon ska få andra kläder sen när mamsingen har tid att fixa nya.
Ha en fin dag min vän!
Kram/Lena

28 kommentarer:

Hanna sa...

Krya på er!
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Krya på er.Ha en skön dag.Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Skjønn dukke.. Tenker hun ble glad!
God bedring til dere!
klem Laila

inspired and handmade sa...

Krya på er!! Tänkte höra om jag fick fråga hur man hittar formar att gjuta Madonnor i? Jag har letat så jag blir tokig...Kram Veronica

Unknown sa...

Vilken tur att du fann den fina dockan till lilla mamma :).
Hoppas ni snart kryar på er allesammans.
Kramar Ing-Britt

Uttan sa...

Här är det en till med anemi..lågt HB får lite blod ibland och käkar järn,blodpudding och persilja.
Så fin docka kul att Du hittade den till Mamma.

Kram!

Stina sa...

Söt gammal docka.:-)

Krya på er och en stor kram från mig.
Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackarn, då var det hennes tur. Men hon blir säkert så bra ompysslad av dig. Låter bra att du broderar, har jag tur kanske det är mitt K.
Sköt om er
Kramar
AnnaMaria

Kristall & Pynt sa...

Jättefin docka, hoppas ni mår bättre snart.
Kram Sofia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hälsa lilla M från mig att hon ska krya på sig! Vilken rolig grej, med dockan, men jag förstår inte hur du lyckades hålla masken=)

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Vita hjärtan sa...

Man blir glad av dessa gamla dockor som väcker en massa minnen, förstår att din mamma blev glad!

Krya på er nu och passa på o ta det lugnt :)
Kraaam Annemari

Ljusa vardag sa...

Hej! Ni får krya på er! Inte kul med lågt HB, man blir såå trött och inte kul att inte veta orsaken... Jättesöt liten docka! Kram Anna

Ewa sa...

KryapåErkramar i massor
från Ewa

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt o jobbigt med sjukstuga....
Hoppas att Ni snart blir friska!

Synd att du inte kom iväg på mässan på lördag, men det kanske blir fler gånger....

Må så gott!
Kram Therese

Citroner och Maränger sa...

Ett litet tassavtryck och en krya på er hälsning från mej.Du har en fin blogg /C

Skogslyckan sa...

Tråkigt med sjukan, och ditt HB. Jag tycker jag är trött för det mesta just nu, utan att ha dåligt HB. Gullig docka din mamma fick!
Krya på er!
Massa kramar Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ibland är det ok att ljuga... I alla fall när det gäller en sån här sak :)
Hoppas ni blir bättre snart!
Kram
Marie

Elin sa...

Hej!
Krya på dig.
Kram Elin

Nyanser av vitt sa...

Hoppas lilla M kryar på sig. Jag dricker Blutsaft i tvåveckorsperioder när mitt HB blir för lågt. Dr tycker jag ska äta järn året om men magen nen nej nej .....han tycker det blir dyrt för mig med Blutsaften men det får det vara värt. Kanske du ska prova vännen
Kram Agneta

Villa Björkenäs Backen sa...

HEJ!

Hoppas att ni kryar på er snart!
Inte så kul att vara sjuk...

Vad fin dockan var. Vad kul med en gammal docka!

Hoppas att ni blir friska snart!
Ha en bra onsdag kväll!

Kram Sirpa

Madame Morell sa...

Blutsaft Lena! Blutsaft. Och paprika förstås.
Har samma problem som dig och periodvis är man så matt och trött att man inte vet vad man heter.
Kram Jessika

Marita sa...

Dockan är verkligen söt! Huga så trist att ni är sjuka....trist med dina låga värden....hoppas det löser sig för dig Lena och att ni blir friska!
kramisar, Marita

Millygarden sa...

Så söt liten docka! Trist med förkylning. blää jag vet!...vi har varit krasslig i helgen och är snuvig fortfarande och toktrötta!!!
Krya på er!
Kram Marina

lottens vita och gröna sa...

du är go du lena, dockan är så fin!
krya på er nu i sjukstugan!
varmkram lotten

Anneli Wahlstedt sa...

Ledsamt att Ni har sjukstuga, men jag hoppas Ni snart får bli friska ! Vad roligt att få en docka som man vill ha i julklapp :-) Smart drag av Dig vännen ;o)

Krya på Er och gosa ihop i soffan med te som värmer !


Kramar, Anneli

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lena!
Trist med sjukstuga,men ni får väl pyssla om varandra.
Vilken tur att du hittade dockan din mamma ville ha,sådana presenter känner man sej nöjd med.
Ha det bra och krya på er.
kram Anette

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilken charmig gammal docka!

Hoppas M mår bättre idag!

Kraam Jenny

Blueness sa...

Så fin dockan är, vad glad din mamma måste ha blivit!