28 april 2010

Åh vilka underbara dagar vi haft nu, trodde först termometern visade fel i måndagskväll för när jag tittade på den vid 21,30 visade den på +13 grader, wow så härligt!
Den vackra gamla smörkrukan fann jag på favvo-loppisen förra veckan, också den till halva priset ;o) I eftermiddag blir det en tur dit igen, i lördags kunde jag ju inte eftersom jag hade öppet hus här så nu har jag lite loppis-abstinens.


En nya madonna har också hittat hit, de skrattar åt mig här hemma och undrar om jag inte har nog med madonnor redan ;o), men lite andra än de jag själv gjuter vill jag ju såklart ha, denna kommer från Jeanne d'arc living och jag köpte den från finaste Maud, hittade även underbara gardiner hos henne, har suktat efter dem ett tag och nu ligger de på rean så det var ju bara att slå till ;o)
På söndag den 2/5 kommer vi ha loppis här i området och jag kommer att stå och sälja de sakerna som finns bland mina pyssligheter dvs madonnor, kuddar ljuspåsar mm så jag behåller priserna på madonnorna över helgen sen på måndag kommer jag höja priserna litegrann.
Ha en finfin dag min vän!
Kramis/LenaS


Loppis
Söndag 2/5 klockan 12-15
Tornfalkgatan 123/125
Örebro
Välkomna!!!

20 kommentarer:

sylvia sa...

hei på deg,
så herlig et loppis funn,
å madonnaen var jo helskjønn,kan man få for mange av dem da?hihi..
ønsker deg en herlig dag vidre,
klem fra sylvia

Pysselpalatset sa...

Godmorgon, ja vilka härliga två dagar det varit... Verkligen ljuma vindar och trädgården tar riktig fart, det gror så det knakar. Gillar dina madonnor bättre... bara så du vet! ha ha kram Jeanette

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det ju bara så härligt .Dom 2 sista dagarna har ju bara varit underbara.oppas att du hittar något roligt på loppisen.Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

Tina sa...

Hej vännen!
Tack för din hälsning =) Ja, det va en underbar dag i lördax!!
Å, vilket vackert fynd du gjort!!
Va kul med loppisar. Jag ska oxå börja gå igen. Varit tomt nu ett tag, men nu börjar de öppna upp igen =)
Önskar dig oxå en fin dag!
Kram Tina

Anonym sa...

Hejsan.
Hittade hit av en slump.
Men vilket underbar blogg...den kommer jag att föja:-D
Ska försöka dyka upp på loppis o köpa mej en underbar madonna av dej.
Ha dä gött från Karlstad
Ewa-Marie

nina/nice sa...

Vilken fin smörkruka!
Jag blir så sugen att gå på loppis när jag
ser dina fina fynd! Det var länge sen nu...
Vad kul att få veta vem du är!
Ha en jättefin dag!
Kram Nina

Photo by Maria sa...

Synd man inte bor nära Örebro, för då hade jag lätt kommit och shoppat :-)

Ha nu en fantastisk dag..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

Hej! ÅÅÅ först och främst, vilken underbar Madonna!!! MIIIN! hihi. tack söta du för din kommentar. Ja du det gör vi väl alla, hämtar inspiration från olika håll. Man blir lite fundersam över allt sånt här. Sen är det ju inte kul att en blogg vän känner sig sårad :-(. tack kul att du gillar mina saker. Och tack för allt. Hörs snart igen STOR KRAM

Anneli sa...

mycket fint du visar här..:-)
kramar
annelie

Viola sa...

Jag håller nog med familjen...:0) men fin var den men dina är mkt finare så det så....KRAM

lottens vita och gröna sa...

hej på dig lena, verkligen fin smörbytta och madonnan då, jisses!!!men håller med violan där, dina är heeeeeeelt ljúvliga!
morr att det inte är närmare, hade kommit som en pil!
må väl, varmkram lotten

Det vita dårhuset sa...

Det gör du rätt i Lena!
Underbar Madonna... Precis som dina!!!

Kramen

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för din omtänksamma kommentar inne hos mig, den värmde. Vad mycket fint du visar, smörbyttan var så charmig o fin. Hoppas att du får en bra dag! Stor Kram till dig! Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Jag trodde först det var en madonna du gjort, hon är jättefin. Och madonnor får man inte för många. jag har inte räknat mina, men det är några stycken! Jättefin smörkruka, hoppas du gör något roligt fynd under helgen också.
Ha en bra dag min vän
Vårkram
AnnaMaria

Home No.1 sa...

Hej svejs...madonnan från Jeannedarc är så fin, trodde det var en av dina nya först! Hoppas du får en skön dag! Kram Annica.

Pia sa...

Milda makter, vilka fynd du gjort den senaste tiden!!! Grejen där du har fotona att stå på (spikmattan) är som gjord för ändamålet! Era loppispriser i Sverige är helt otroligt billiga, rentav gratis!!!

Ha en fin Valborg,Lena!!!
Kraam/Pia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag skulle vilja besöka din favvo-loppis, du visar så mycket fint som du fyndat;-)

Visst är hon fin, madonnan från Jeanne d'Arc Living, jag är så lycklig över min.

Önskar dig en riktigt fin Valborgshelg!
Kram,
Regina

Malin sa...

mycket fint du hittar på loppisar :)

Kram Malin

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilken charmig gammal smörbytta!

Madonnan är jättefin men inte så fin som de du gör själv;)

Ha en trevlig Valborg!

Kraam Jenny

Anneli Wahlstedt sa...

Äntligen lite vår och äntligen lite sol och värme ! Underbara dagar, trots lite blåst. Det ska visst blåsa mer i helgen så man får hålla i vårhatten :-) Madonnor kan man väl aldrig få nog av... väl ?? ;-)


Ha en fin Valborgshelg vännen !


Kramis, Anneli