7 april 2010

Onsdag och halva veckan har gått ;o)


Vad skönt det är med en kortvecka, vad mycket det gör när barnen är lediga måndan och igår hade R och M studiedag så vi passade på att åka ut till Ikea och käka frukost och gå i köpcentrat en stund. Här är ju projekt balkongen igång, ett laminatgolv kommer att läggas där idag och sen ska det mysas till, under april-oktober blir det ett extrarum, vi behöver inte längre stänga balkongdörren på nätterna. Tänk så mycket de fem kvadratmetrarna som balkongen utgör, gör för ytan här hemma. Har egentligen ingen liten lägenhet, den är på 123 kvm men med fyra barn så rummen fyllda och balkongen blir en underbar plats där man väljer att sätta sig för att koppla av och bara mysa med familjen eller vännerna, är så glad för vår inglasade balkong.
Fick för nån vecka sen för mig att jag skulle göra om lite i hallen och flytta in det fina skåpet från balkongen och in i hallen, den tanke jag hade först vart inget bra men så insåg jag att det skulle gå in precis mellan de platsbyggda garderoberna och åh så mysigt det blev. Inte helt lätt att fota i en mörk och smal hall, har nog världens mest tråkiga hall, den är drygt 6 meter lång, 1,3 m bred, har tre platsbyggda dubbelgarderober och har sex dörrar/dörröppningar, inte lätt att få till det i den hallen ;o)
Har fått en del mailförfrågningar om jag snart ska stå på nån mer loppis men som det ser ut nu så är det ingen på G så jag tänkte helt sonika köra öppet hus här hemma, dels lördagen den 24/4 och lördagen den 29/5 men det kommer mer info om det ;o) och såklart är det bara att maila så kan ni komma hit när det passar nån annan dag....
Ha en riktigt fin dag min vän!

Kramis/LenaS

15 kommentarer:

Tvärslå sa...

Tack för härom dagen :)

Behindabluedoor sa...

Hei, hei... Ja nå er det snart helg igjen =) Lykke til med Balkong prosjektet, blir spennende!!! Ha en flott uke Lena =o) Klem fra Mona ( Villa Tverrteigen)

MiaMaria sa...

Hejsan!

JA nog är varje kvadratmeaer viktigt...ska bli kul att se slutresultatet. Och jag kan förstå att det ska bli skönt när det är klart för användning...:)

Redan onsdag..snart helg igen...

MiaMaria

Tina sa...

Hej vännen.
Önskar dig en underbar dag!
Varm kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint skåp! Inte har du världens tråkigaste hall, med det fina skåpet har du världens finaste hall ju. Och så dina fina madonnor på. Låter mysigt med balkongen, så roligt och ställa iordning för säsongen nu.
Ha det gott
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Livet på Berget sa...

Hej
Så härligt med balkong, där kan man mysa till det ordentligt! Kul med öppet hus, synd att du bor så långt bort:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Photo by Maria sa...

Så snyggt skåp och det passade ju perfekt där.. Vi har med en massa dörröppningar som gör att det är svår möblerat på en del ställen..

Ha en bra kväll..

Kram Mia

Malin sa...

mysigt med balkong, det är något man ständigt kan förnya utan att slösa en förmögenhet, och snyggt blir det också. synd att man itne själv har en. Jag får låtsas att jag har en i stället, precis som med allt annat man inte har :)

Inspiration i vitt sa...

hej Lena, ja visst vill man ha en vacker oas att slappa på, en balkong är perfekt för det. så fin din vita skänk är, passar perfekt där i din hall.
ha en härlig vecka och kram på dig/ingela.

Viola sa...

Vilket vackert skåp...det där låter ju spännande...öppet hus..kramen

Syrran sa...

Näe, jag kände att jag ville följa med när Emil måste åka ner. Så vi får någon koll på stan och så. Men vi får kolla på något annat datum när vi kan komma upp? =)
Kramar

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Blev ju jätte fint...
Man kan alltid får till de på något vis..
Gäller & vara lite envis bara.
Passar på & önska
en riktigt härlig helg.
Kramis
Sus

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det blev ju jättefint med skåpet där, den vita färgen lyste upp hallen. Härligt att ha en inredningsbar balkong =)

Kram,
Regina

Huset vid ån sa...

Åh, ditt skåp ser så fint ut, vad spännande med öppet Hus! Lycka till o Ha en riktigt trevlig helg! Kramis Therese

Hannis sa...

Ser ut att passa perfekt där!
Fint är skåpet!

Nu har dom ringt om att Madonnan har kommit fram men jag hinner inte hämta den förens på Måndag.
Ser fram emot det!!

Ha det gott i helgen/
Kram Hannis