5 april 2010

Ikoner och vinnare!


Åh vilken besvikelse att vakna idag och se snön falla utanför fönstret efter ett par dagar med sol och värme, riktigt härligt vårväder. Har i alla fall haft en härlig påskhelg med aldelles för mycket godis, en massa umgänge och på påskaftonskvällen 23,30 for vi till kyrkan för midnattsmässa och musikal, en musikal som äldsta dottern R och hennes bästa kompis varit med att sätta upp tillsammans med konfirmander och ungdomsgruppen, så därifrån kom vi hem 01,30 på natten men så fantastiskt fint det var. I kyrkan finns det ett litet bord med saker man kan köpa och bla har de dessa små fina ikoner att köpa, de är väl ca 10*8 cm, tycker så mycket om dem.
Idag ska jag tvätta mattor ute i grovtvätten och tömma balkongen på saker för nu ska där läggas golv innan det är dags att vårpiffa där ;o)


Så var det den lilla utlottningen jag haft här inne och två vinnare är dragna och vinnarna är;

Marie med bloggen http://nostalgiochromantik.blogspot.com/

och

Maria Wanche som inte har nån blogg

Grattis tjejer! Maila mig på lena.segel@telia.com så jag vet vart jag ska skicka de små donnorna som blivit mångas favorit trots att hon är så liten, hoppas få hem fler miniatyrmadonna-formar för i sista numret av Magasinet såg jag att de ställt några små under en glaskupa och det vill jag med göra men vill då ha lite olika ju ;o). Hoppas det nya numret av Magasinet dyker upp i butikerna denna veckan, det brukar ju komma nån vecka innan det datum som de sagt.
Påminner också om att idag är sista dagen för erbjudandet på den nya madonnan och det går ner mer än en madonna i kartongen utan att frakten påverkas, det finns mer info inne i pysselbloggen

Ha en finfin dag min vän!
Kramis/LenaS

21 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Grattis till dina vinnare! Visst var det "snopet" att vakna upp till detta Aprilväder, nästan som ett skämt! Önskar dig en fortsatt trevlig annandag påsk! Kramis Therese

sylvia sa...

gratulere til vinnerne.
nydelig ikon.
ha en fin sistedag påsk.
klem fra sylvia

Det vita dårhuset sa...

Grattis till den lycklige!
Och du får ha en underbar dag :)
Kram Erika

Home No.1 sa...

Hej hopp! Grattis...och ha det så mysigt i dag sista dagen på påsken! Kraaaam Annica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till dina vinnare. Och så fina ikoner du köpt, jag samlade på såna ett tag, min ikonperiod. Midnattsmässa har jag aldrig varit på, det låter så härligt. Vilken upplevelse det måste ha varit.
Ha en fin dag vännen
Stor kram
AnnaMaria

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till vinnarna!
Vilken duktig dotter du har!
Ha en mysig dag
Kram
Åsa

Tina sa...

Å, STORT GRATTIS till de lyckliga vinnarna!!!!
Varm kram Tina & hoppas på en ny tävling snart =)

Livet på Berget sa...

Hej
Så roligt att gå på musikal och ikonerna var ju jätte fina. Ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram
/Sara

Photo by Maria sa...

Grattis till vinnarna..

Ikonbilder är så fina.. Härlig påskhelg verkar du ha haft..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till vinnarna !!!!1000 tack för en mysig tävling.vad mysigt med midnattsmässa det lät bara så härligt.ha en fin Annandag vännen Vårkramar Rita ♥

Marita sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna! Tack för en fin utlottning.
Vilka vackra Ikoner! Jag har blivit riktigt svag för sådana... de är så vackra!
kram, Marita

Anonym sa...

Grattis till vinnarna av dina fina madonnor.
En trevlig avslutning på påsken önskar jag dig
Kram
Lena A

Anneli Wahlstedt sa...

De är verkligen fina de små madonnorna. Är nöjd med min lilla, fast den inte fick plats under min kupa..

Grattis till Er som vann, de är vackra att pryda sitt hem med ! Synd på vädret, men önskar en fin avslutning på påsken !


Kram vännen, från Anneli

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka fina ikoner du köpte i kyrkan!

Grattis till vinnarna tävling:)

Usch snö låter inte alls kul!! Hoppas det smälter bort snaart!

Kramis Jenny

Lantligt i stan sa...

Grattis till vinnarna! Tyvärr missade jag utlottningen, jag lägger till dig i min blogglista så jag vet vart jag har dig! :-) Hoppas det är okey! Visst är det trist med vädret! Ikonerna som du visade var jättefina! Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

TJOHO! HURRA! HURRA!
så GLAD jag blir! Det var en jättebra avslutning på Påsken tycker jag! Jag ska genast maila till dig...
TACK snälla!
Ikonerna du visar var ju jättefina också, och så härligt med musical.
kommer ihåg för två¨år sedan , då min dotter var med i musikalen Jesus Christ Superstar, den är så häftig tycker jag. Och det var också fantastiskt fint...
Kram
Marie

Änglarnas hus sa...

Ett varmt grattis till vinnarna!!

Ha en fortsatt bra påskhelg!
Kramis Sanne..

Lauras gård sa...

Grattis till vinnarna! Vi var en liten snabb tur till Örebro i dag. Våren har kommit längre hos er trots att det inte är mer än 16 mil mellan städerna. Jag var väl i dina trakter då jag hälsade på min kompis i norra Oxhagen och pappas grav i Längbro. Hoppas du får fina promenader i vitsippebackarna i Karlslund snart. Kram Stina

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en bra vecka! Vi håller tummarna för bättre väder här i Närke....Kramis Therese

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till vinnarna! Jo lite snopet var det med snön i går morse. Jag tyckte det var så grått och trist hela dagen, men det kan ju vara lite fram och tillbaka i april;-)

Vilka vackra ikoner du har köpt.

Kram,
Regina

Viola sa...

Då vet jag en som blev jätteglad...:0) ha en bra vecka, kramen