14 april 2010

Sol, underbara, vackra (och livsfarliga) sol


Åh så nyttiga solens strålar är för själen, så mycket lättare det är att gå upp när klockan ringer, barn/tonåringarna kommer upp och sitter och pratar en lång stund innan de måste dra till resp. skolor. Så tänk att solen kan ge så mycket härlig energi, har tvättat fönster, får dock vänta med dem som är mot framsidan tills nästa vecka, inte förrän på fredan kommer de och sopar gården, hatar allt grus där ute, det är för mycket vinter över det, vill ha nysopad asfalt utanför ;o) Hoppas få ha samma härliga väder ett tag till, känner att jag behöver det men samtidigt får man akta sig lite, solens strålar är ju inte bara snälla....
Så kul att ni redan är några som vill komma på öppet hus, det värmer också min själ ;o)
Ha nu en riktigt härlig dag min vän!
Kramis/LenaS

20 kommentarer:

Elzie sa...

Jo, nog är det skönt med solen. Om bara det var liiiite varmare på morgnarna också. Gillar inte idén med att skrapa bilrutor på morgnarna, hihi.

Här har dom sopat på vissa ställen. På andra ställen, cykelvägen, den nya fina!, har dom skrapat ihop gruset så man har nästan som en mur att forcera när man ska cykla över. Inte alls kul för man vet inte vad det är för grejs som ligger gömt där. Inte så kul med punka på cykeln.

Hoppas du får en riktigt skön promenad. Lät inte alls dumt. Själv hinner jag inte med det nu, men kanske sen ikväll när jag är hemma igen.
Kram Elzie

Photo by Maria sa...

Ja visst är solen härlig och vad energi man får.. Nu skall jag ut och sätta mig i den med en mugg te och dagstidningen..

Njut av dagen..

Kram Mia

Tigris Predikantan sa...

Det är så mycket grus på alla ytor som det borde växa grönt nu ... de överdrev något i vintras ... hur skall de få bort allt, undrar jag!
:)

Stina sa...

Je, den där solen vet man inte riktigt var man har.
Men man kan ju njuta av den ändå utan att bränna sig.:-) Kramis

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag älskar när de sopar gatorna här, när jag var liten fick jag alltid ta ut min cykel då så för mig är det våååååår!

Ljuvligt! Ha en underbar dag!
Kramar
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Solen gör gott efter den hemska vintern. Här kom grusmaskinen idag, nu har vi fina rena gator och gångstigar. Så fint det blev med fönstret mot den mörkröda väggen.
Ha en fin solig dag
Stora kramen
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Ja, visst är det underbart med sol och lite värme efter denna långa och snöiga vinter. Vi väntar också på att grusmaskinen skall komma och sopa och göra fint på våra gator.
Ha en bra dag i solen!
Kram Raina

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, visst är den härlig!! Jag får dock inte vistas i solen & har det väldigt kämpigt i värme.. men denna tid är bara så underbar!! Just det du beskriver om ungdommarna är ju bara unbderbart!!!De behöver få lite energi. Det äör tufft för dem i skolan!!
Önskar dig en fin Onsdag!!
Varm kram Tina

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visst är det härligt med vårsolen! Är oxå sugen på att tvätta mina fönster nu:)

Vilken ljuvlig skolplansch man skymtar där på bilden!

Kraam Jenny

Home No.1 sa...

Hej=) vad fint fönstret blev!!! och roligt att du får ihop lite folk till öppet hus, jag åker antagligen till Göteborg...kram annica.

Anneli Wahlstedt sa...

Solen gör så mycket ! Det är härligt och man orkar en hel del mer :-)

Vacker bild på Dina fina saker !

Nu längtar jag oxå tills gruset är borta så man kan börja cykla :-) Ha en fin fortsättning på veckan vännen !


Kramis, Anneli

hemma hos lilla mej sa...

Solen gör så mycket .Jag blir glad och lycklig och får energi.Fint fönster och fina saker.Önskar dej en fin kväll och en härlig torsdag vännen Kramar Rita ♥

Ewa sa...

Oh visst är det underbart med vårsolen...men den avslöjar ju me,hm, putsat fönster hela fm, men nu är det gjort!!
Synd att jag inte va i "trakterna" när du har öppet hus..(brukar ju va en del i Nora o Järnboås)för då hade jag gärna velat komma, men det kanske går fler tåg...
Kram
Ewa

Viola sa...

Visst vaknar man upp ur vinterdvalan, både djur och männsker, ha en fin torsdag, kramen

Anki sa...

Visst är det härligt med solen...jag har krattat och fixat hela veckan, så kanske kanske kan jag få hem utemöblerna till helgen! Jo sand är det massor, jag har grusväg utanför så hela gräsmattan är full av stenar...jäkla kul när man ska försöka få bort dom!
Synd bara att det är så kallt på mornarna, -7 i morse...liite kallt tycker jag!

Sköt om dig och ha det gott!
Kramisen!
Anki

Helen sa...

Hej!
Tänk vad viktig våren är för oss och hur mycket energi den ger. Jag älskar våren och det märks att alla tycker lika när man tittar in till alla bloggare.
Kram/Helen

Livet på Berget sa...

Ja det är så fruktansvärt härligt med sol! Skulle lätt kunna ha det varje dag.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Huset vid ån sa...

Visst blir allt mycket lättare när solen skiner. Men jag håller med dig strålarna kan vara farliga också....Kram Therese

Malin sa...

ja nej du som jag har bränt mig på hals och bröst idag :( tänker inte på att ha solfaktor när man bara ska gå och fika ,

Kramar

Lilla Vrån sa...

Hejsan!
Vilken trevlig blogg du har..här hade jag aldrig varit på besök tidigare :)
Kram/Carina