16 april 2010


Mamma och hennes vän (första gången jag träffar honom) kom ner igår kväll och ska stanna över helgen. Idag ska älskade fina mormor äntligen urnsättas, äntligen finns hon vid graven och jag kan åka dit, har längtat efter det. I morgon skulle hon ha fyllt år, hon hade kunnat få leva länge till, ser bara på farfar som är inne på sitt 93:e år nu. Saknaden gör fortfarande brutalt ont och flera gånger i veckan kommer sorgen och drar som en storm genom mig, som jag saknar henne...... Hon brukade ringa på söndag fm om jag inte hann före och fortfarande om det ringer på söndag förmiddagarna kommer tanken att det är hon innan verkligheten kommer ikapp. Jag väljer att tro att vi kommer att mötas igen och jag vet att jag har henne med mig genom livet, älskade fina, snälla, kloka mormor.....
Jag önskar er alla den finaste helgen!
Kramis/LenaS

18 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Jag förstår dig, kan känna precis som du. Min mor gick bort i september förra året och när telefonen ringer så får jag en konstig känsla i kroppen en tiondels sekund att det är mor, men sedan inser jag.Jobbigt att förlora sina kära.
Önskar dig en fin helg, med urnsättning och umgänge med din mor.
En stor Kram från Raina

hemma hos lilla mej sa...

Önskardej en fin helg vännen . Med urnsättning och besök av din mamma-kramar Rita ♥

sylvia sa...

hei,
deilig med besøk,hygg deg masse,
blir nok godt på en måte ja med urnsetting,en kan avslutte på en måte,å får et sted å pynte med blomster,
ønsker deg en så god helg vennen.
klem fra sylvia

Millygarden sa...

Kännner med dig Lena, min svärmor gick bort i höstas en person som ringde varje dag alltid fanns för oss...får en tår i ögat så fort jag tänker på henne....undrar hur lång tid man kommer känna så.

Så fint att du nu kan besöka en plats och minnas din mormor.
kram Marina

Vita Falkens Lantliv sa...

Hoppas du får en fin helg med urnsättning och din mamma på besök.
Kram Susanne

Helen sa...

Hej!
Jag förstår precis hur det känns för dig. Min mamma gick bort förra året och hon ringde också alltid på helgerna, så varje gång telefonen ringer då så rycker man till och tänker att det är mamma. Men man lär sig att leva med det och man har de fina minnena kvar. Och vet du jag tror precis som du att de nog är med oss ändå och håller ett vakande öga på oss. Vissa dagar känns det sämre men tro mig det blir bättre och man kan njuta och skratta åt de fina minnena.
Kram/Helen

Elzie sa...

Vad skönt att ni ska få avsluta det hela nu. Jag önskar att jag fått träffa mina morföräldrar som vuxen, men de dog när jag var 4 och 6 år gammal. Hade varit så roligt att få lära känna dom "på riktigt".

Önskar dig och de dina en bra helg.
Kram Elzie

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Sänder en tanke till dig..
Min älskade farmor dog förra året 95år gamaml.
Men hon ville detta, Farfar dog 2 år före.
Så nu e dom återförenade. Alltid skönt att ha någonstans att gå..
Önskar dig en trevlig helg Med nära & kära
Kramisar
Sus

Livet på Berget sa...

Ja det är så oåterkalleligt när någon går bort men visst möts ni igen. Skönt att ha en grav att gå till där man kan minnas.
Ha de gott!
Kram
/Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att du är ledsen, men det blir fint och ha en grav och gå till, då kan du prata lite med henne. Fast hon hör dig ju överallt.
Skickar en hjärtekram till dig gumman.
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Du får bevara de ljusa stunderna i dina tankar, de stunder du var med henne eller hade henne i luren..
En dag kanske ni möts igen, jag hoppas att det är så..

Kram Mia

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jag känner med dig, saknar oxå min goa mormor som gick bort för några år sedan. Kommer fortfarande ihåg hur hon alltid svarade med sitt telefonnummer när man ringde henne:)

Jag tror att din kära mormor vakar över dig från himlen!

Stor kram!
Jenny

Viola sa...

Rara ord vännen om en saknad mormor, ha det fint i helgen, kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Saknaden efter nära och kära som inte finns med oss är alltid svår, den kanske bleknar lite, men finns alltid kvar.

Önskar dig en fin och andaktsfull dag i morgon. Skönt att ni får lite extra tid med din mamma och hennes vän, det kan kännas bra att få ha helgen tillsammans.

Kramar,
Regina

Anneli Wahlstedt sa...

Hej min vän !

Inte lätt när man saknar sina nära och kära... Jag tror nog att Ni kommer att ses nån gång ! Låt sorgen ha sin gång, man behöver få ur sig det !


Ha en fin helg !! Kramis, Anneli

Outi sa...

Önskar dig en fridfull, vacker stund vid urnsättningen.

Många tankar, Outi

Huset vid ån sa...

Alltid jobbigt när man förlorar någon som man håller kär....Hoppas att du haft en skön helg iallafall.....Kramis Therese

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja usch , jag vet hur jobbigt det är :-(
Min mormor dog för två år sedan och jag kan fortfarande komma på mej med luren i hand och tänka -nej just det ja .
Känns som det aldrig går över .
Varma kramaroch tankar /Lotta