26 april 2010


Tack alla ni som kom hit i lördags, satt en stund och pratade handlade lite och spred glädje! Den 29/5 blir nästa öppet hus (men vill ni komma förbi innan dess så är det bara att höra av sig) och då ska de fyra nya madonnanformarna kommit och en så vacker "kotte-form". Hade hoppats hinnat fått nån av dem innan denna helg men som alla vet så har askmolnet hindrat flygen från att gå upp och mina formar kommer från andra sidan atlanten så de har snällt fått vänta ;o), men nu kanske de kan komma snart. Det är två minimadonnor, en som är ca 23 cm och en som är runt 35 cm som är på väg hem, kotten med fot är ca 25 cm hög, visar dem så fort jag kan ;o)

En helg som gått i glädjens tecken, sonen överlycklig över att ha ha råd med den mobiltelefon han länge velat ha nu passade den för hans plånbok, finaste pappa och styvis har hittat sin drömstuga så nu längtar vi efter sommarkvällarna vid grillen igen, mellandottern som spelat sin första basketcup, de vann inte men hade kul, lilla M som köpt jordgubbar och jag har haft mitt lilla öppet hus, igår var jag på loppis med vännen L en så härlig helg, hoppas ni också haft en lika fin helg!
Visar lite små fynd från förra veckan, kannan och skålen hade nån målat i nån sliskig gul färg med vanlig akrylfärg så den var billig på favvo-loppisen då det var halva priset på dem så dem vart superbilliga och efter tio minuter i hett vatten var all den hemska gulgröna färgen borta.


Ett symaskinsbord har länge stått på vill ha listan eller jag vill ha ett till men det första hittade jag billigt på Myrorna, det ska bli vitt ;o)
Ha en riktigt fin vecka min vän!
Kramis/LenaS

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen. Hör att du haft en toppenhelg, gissar att du hade många nöjda på ditt öppet hus. Jättefin kanna med fat, så bra att du fick bort färgen. Och symaskinen kommer bli ursnygg vit. Ser fram emot din kotte.
Ha en fin dag
Stora kramen
AnnaMaria

Livet på Berget sa...

Så härligt att höra om alla era glädjeämnen, jag blev jätte glad så här på mångdag morgon. Fina fynd du gjort!
Ha de gott!
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att det blev en kanonhelg.Vad härligt att det blev bra med ditt öppet hus.Vilka fina fynd du har gjort.Önskar dej en fin dag vännen Kramar Rita ♥

Hannis sa...

Vilken toppenhelg!
Härligt när det blir så bra på alla plan.

Fina fynd=))
Symaskinsbordet är ju en höjdare!

Kram Hannis

Tina sa...

Hej vännen!
Men vilken kanon helg!! Va roligt att sonen till slut fick sin mobil & va underbart att det gick så bra med öppet hus!!
Hoppas du mår bra & att du får en fin dag!
Kram Tina

Roses & Angels sa...

Hallå! Vilken kanon toppen helg du haft. Så roligt att pojken äntligen då fick sin mobil :-). snyggt sy maskins bord, klart det ska vara vitt hihi. Kram

Ewa sa...

Oh vilken härlig helg ni haft,toppenkul!!
Symaskinsbordet var jättefint(o blir kanske ännu finare vitt,hihi).Jag älskar mitt vita symaskinsbord..
Ha nu en riktigt fin vecka
Kram
Ewa

Elzie sa...

Vad kul att ni fick en sån bra dag. Och att helgen också blev bra för övriga familjen. Vi har också haft en toppenhelg. Så skönt att allt är på plats nu!

Vilka fina saker du fått tag på. Har du nån aning om hur man får bort vanlig målarfärg på krukor? Målade alla mina "pelargonkrukor" gröna för några år sen, men vill gärna ha dom naturliga igen. Så om du har något tips om det vore jag tacksam, haha.

Ha det så gott.
Kram Elzie

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Det låter som du haft en härlig helg. Jag förstår inte var du hittar alla dina fina loppisfynd....Du har verkligen näsa för det! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Therese

Photo by Maria sa...

Så fin emaljkannan och fatet blev, att man kan förstöra det genom att måla med nån akrylfärg :-S

Njut av solen..

Kram Mia

Viola sa...

Låter som ni haft en härlig helg med glada ungar...0) och visst längtar man till grillkvällarna, ha en skön kväll, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med en sån helg! Det skulle man ha många av...
Så fin kannan och fatet blev, tänk att det kunde försvinna bara med vatten... jättebra!
Kram
Marie

Syster sa...

Ja, himla tur att jag hittade bokstäverna ändå =)
Det skulle vara jätte kul om ni kunde komma ner i slutet av sommaren :)

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in och säga hej och en kram. Har inte glömt av dig. För mig är det många som vill ha min uppmärksamhet nu som t.ex. pionen, dillen, rosorna och en och annan maskros, dessa tar faktisk all min fritid.
Ha det bra!
Med risk att du blir lite jordig så ger jag dig en stor kram Raina

Malin sa...

Du har gjort mycket spännande du :) vad roligt med ny telefon och att du fick bort den hemska färgen, många gånger man sett föremål som ser ganska okej ut men så har någon mupp som ägt dem innan målat dem. Kanske borde slå till och köpa nästa gång jag ser ett fint föremål och ta bort färgen helt enkelt ;)

kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kul att din helg blev så lyckad!

Men vilket fint mönster det var på kannan och handfatet, du måste ha blivit glatt överraskad när du fick bort färgen.

Spännande att få se de färdiga resultaten av de nya formarna.

Önskar dig en fin kommande vecka!
Kram,
Regina