23 april 2010

Så gott jag sovit i de nya lakanen, kul att höra att ni är flera än jag som inte prioriterar att köpa nya lakan så ofta, tror det är tre år sedan jag köpte nya lakan till dubbelängen sist men nu kände jag för nåt mer vårigt ;o)
Har gjort lite små härliga fynd på loppisarna nu sista tiden och dessutom är jag galen efter perlagonier, nån som kan tipsa om flera fina, högresta perlisar men underbara blommor, Mårbacka har jag köpte ett par men skulle vilja ha några flera av några andra sorter.

Minns ni jesustavlorna jag fick köpa av finaste Annica? Hittade en till i samma stil på loppis på en av lärljungarna.

Denna underbara skål var ett av fynden i onsdags på favvoloppisen och dessutom på halva priset så ynka 17 kr

Dessa små tennglas fann jag på en loppis i lördags, tycker dem var så fina.

Sen har jag en liten efterlysning, vännen Mia hörde av sig och via min blogg vidare till nån av er andras bloggar så fann hon någon som har gardinkappor som ser ut så här, den ska vara så bred att den täcker ett dubbelfönster (har försökt rita här men hm det ser inte klokt ut kappen är alltså sydd som en spets och på bilden är det den övre delen, resten är liksom fönstret ;o), hoppas nån förstår vad jag menar), så nån av er som vet med er att ni har sådana gardiner, eller sett nån som har får ni gärna höra av er, eller om ni vet vad modellen heter.
Önskar er alla en superfin helg! Här blir det ju öppet hus i morgon, ska bli så himla kul!

Kramis/LenaS

26 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Visst är det underbart med mårbacka perlagoner, så ljuvliga. Jag tror att jag har sett nån liknande gardinuppsättning på PK, när jag var där....Önskar dig en riktigt sköön helg med vackert vårväder! Kram Therese

Lauras gård sa...

Vilken underbar spillkum du hittade på loppis! De är så fina tycker jag. Hoppas det blir riktigt trevligt på ditt öppet hus! Ha en jätte skön helg! Kram Stina

Jordgubbar med mjölk sa...

Tack detsamma!

hemma hos lilla mej sa...

Vad vackra med Mårbacka pellisar.Bara älskar dom.Fina fynd du ar gjort.Önskar dej en mysig fredag Kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag förstår hur du menar med gardinerna, men jag vet inte vem som visat såna. Och den spillkummen för 17:- var nog årets fynd, såna där är populära. Gillar din tavla med guldiga ramen också.
Ha nu en riktigt bra helg
Stor kram
AnnaMaria

Stina sa...

Nu såg jag dina fina lakan.:-)
Mysiga.:-) Kram Stina

Elzie sa...

Vilka fina saker du hittat. Nej, vet inte vem som visat sån gardin, men det var ju rätt häftigt.

Önskar dig och dina kompisar en jättehärlig helg. Önskar jag kunde varit med, snyft!!
Kram Elzie

Photo by Maria sa...

Vilket fynd skålen var.. Jättefina saker du hittat..
Förstår precis vad du menar med gardinen men vet tyvärr ingen som säljer.. Jag hade ngt liknande innan fast då var det en fyrkantig duk jag vikt över gardinstången och längder till..

Ha en bra fredag..

Kram Mia

i Emmas vita hem sa...

Hej hej! Vilka fina fynd du har gjort :) Hoppas att du hittar gardinen :) Ha en skön helg! Många kramar Emma

Unknown sa...

Vilka fina fynd du har hittat! Måste vara ett bra loppis! Hoppas du finner det du söker! Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilka fynd du har gjort!!!Ja visst är pelargonier fina blommor, tyvärr inga tips! Ha en skön helg!
Kram Susanne

Gårdsromantik sa...

Vilka fantastiska fynd du gjort - hoppas på något liknande idag :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Anonym sa...

... ska genast bege mig till PK! :-D Tack för tipset! / Mia :-)

Ofelias Hus sa...

Skönt med nya lakan!

Visst är Mårbacka en vacker...jag gillar dem också!

Ha en härlig helg!

Kram,
Anette

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fina fynd du gjort, den tavlan är ju så fin och spillkum är verkligen fina.
Ha det gott
Kram Sofia

Anonym sa...

Det var mycket trevligt & inspirerande att få komma hem till dig på Öppet Hus! TACK!
Gunny & Susanna Bogren

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu har du fyndat igen, så fina saker. Jag har börjat "samla" på olika Pelargoner, men har blivit frälst i de småblommiga Änglapelargonerna och Doftpelargoner. Kika in här http://www.rockdala.com/PELARGON_-_STICKLINGAR.asp Här kan man se olika Pelargonsorter på bild. Jag köpte flera olika Pelargonsticklingar i deras monter på trädgårdsmässan. De säljer även via webbutik.

Ha det så mysigt i helgen!
Kram,
Regina

Lantligt i stan sa...

Härligt med nya sängkläder! Vilka fynd du gjort på loppis, spillkummen var underbar! Nästan gratis var den ju också. Gillade även tavlan och tennglasen. Jag har också några tennglas på fot, men vet inte riktigt om man ska putsa dom eller bara diska dom. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Jätte fina saker du fyndat..
Hoppas ni haft en mysig dag idag..
Önskar dig en riktigt
härlig Söndag.
Kramisar
Sus

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka fina saker du fyndat! Den där spilkumen gillade jag, de brukar kosta betydligt mer än vad du betalade:)

Har ingen koll på den där gardinvarianten tyvärr!

Ha en trevlig söndag!

Kramis Jenny

Monika sa...

Hej :o)

Tack snälla du för kommentaren hos mej.

Förstår precis vad du menar angående gardinerna. Vet inte var de finns att köpa men jag har själv sytt nåt liknande för flera år sedan.

Har också en gång gjort en liknande gardin av en gammal vacker broderad duk. Delade den så att "snibben" hände ner på det sätt du ritat på din bild. Ett litet tips kanske?! :o)

Underbara inlägg jag hittade här hos dej. Vilka ljuvliga lakan! Och ditt inlägg från balkongen gillade jag alldeles särskilt. Mycket inspirerande.

Ha det underbart!

Kram

Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. Det är den madonnan jag fixade till med superlim, ser du så fiffigt jag dolt skarven. Jag gillar verkligen dina madonnor och jesus såklart.
Kramis
AnnaMaria

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Hoppas Ni hade en mysig dag igår ! Hade ingen möjlighet att dyka upp, men nästa gång kanske ? Vilka underbara fynd Du gör ! Jag har inte varit o kikat så mycket på sistone - men det kanske är dags :-) Ha en skön söndag min vän och njut av sol o värme !


Kramis, Anneli

Livet på Berget sa...

Men gud 17 kr för den fina skålen, vilket fynd! Pellisar är så fint, måste köpa snart.
Ha en fin vecka!
Kram
/Sara

Viola sa...

Den tavlan kommer att bli super ihop med gårdsbutikens tavlor, hoppas helgen varit bra, kramen

Inspiration i vitt sa...

ååå vilka fina fina fynd du har gjort Lena, du är att en riktig loppisfyndare du.
Kram på dig/ingela.