30 april 2010

Inventering och loppis

Inventering och loppisar ja det står bla på helgens schema, i morgon kl 06,00 ska vi vara på Willys för att inventera i fem timmar så att mellandotterns basketlag får lite extrapengar så ikväll blir det inte sent. beroende på väder så får vi se om vi väljer att stanna inne eller om vi traskar ut och tittar på brasan en stund. Efter inventeringen tänker jag stanna till på favvoloppisen, i onsdags hittade jag denna underbara spegeln, har länge letat efter en stor spegel men de har varit så dyra men nu var det min tur ;o)

Ute vid Marieberg galleria (vårt stora köpcentrum) ligger den underbara butiken Nice som drivs av fina Nina och hennes barn och i måndags när jag var där fann jag dessa fina hjärtan, har letat efter lite mindre hjärtstommar ett tag, jag vet man kan göra själv men det har inte blivit att jag gjort det och jag visste direkt vad jag skulle göra:

Jag "klädde" in dem i tyg, precis som jag gjorde med det stora jag tidigare i vintras köpte på Nice som jag klädde in i tygtuber jag sytt. Dessa små hamnade på insidan dörrarna i mitt TV-skåp.

Den första nya madonna-formen har landat och på söndag kommer jag ha ett par av den med ut på loppisen som jag skrev om i förra inlägget, så ni som kommer då blir först med dem ;o) Ni som läser bloggen har 10 % rabatt på madonnorna fram till söndagkväll oavsett ni kommer hit, till loppisen eller vill ha dem skickade ;o)

Ha en megafin helg!
Kramis/LenaS

18 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jättefin spegel.. Orkar man bara vänta så brukar det komma ett tillfälle där man kan fynda :-)

Hjärtanet blev oxå jättefint..

Njut av Valborgsfirande..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken snygg spegel.Hjärtanet var fint.Önskar dej en mysig valborg vännen .Kramar Rita ♥

annika sa...

Jag gillar också spegeln.
Vill önska dig en skön Valborg men du ska ju upp tidigt så då betyder det tidigt i säng också. Loppiset är det där i Vivalla, golfhallen? Jag har aldrig varit där.
Kram annika

Sussi sa...

ÅHH vilken alldeles fantastisk spegel, wow, grattis till det superfyndet!

Millygarden sa...

Vacker spegel och sött hjärta du knypplat till! Lycka till med inventeringen i morgon.

Kram Marina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, då vet du vad du har att göra i helgen!
Fullt upp med andra ord!
ha en härlig Valborg!
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin spegel, det var ett toppenfynd. Och det blir så fint med det veckade tyget på hjärtana.
Nu ska jag ta det sista av gårdagens disk.. är allt lite trött idag.
Vårkram
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Visst har dom mycket fint på Nice, önskar bara att jag hade en större plånbok..Fniss! Spegeln var kanonfin! Önskar dig en fortsatt skön helg! Kramis Therese

Viola sa...

Hoppas du har en skön helg, här har vi premiärgrillat, smakade utsökt.:0) kramen

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Tjusig spegel !! Liknar den jag köpte o har i badrummet :-) Dom är väldigt fina !

Hoppas Ni haft en skön 1:a maj !

Lycka till med loppisen idag !!


Många kramisar, Anneli

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till din fina spegel , kul när det plötsligt händer !
Spännande med dina madonnor , skulle vara kul att se ett inlägg då du gör dem .
Kraam/Lotta

Elzie sa...

Vilken fin spegel. Är också på jakt efter en spegel att ha i vardagsrummet, men liksom du har jag inte haft tur. Men nu vände det ju för dig så kanske det gör det för mig också, haha.

Hoppas du har haft en skön helg.
Kram Elzie

Livet på Berget sa...

Fin spegel och hjärtana blev ju kanon! När jag spelade basket fick vi också inventera, det var ju jätte jobbigt men det gav bra med pengar till klubbkassan. Ha de gott!
Kram
/Sara

Helen sa...

Hej!
Spegeln var verkligen jätte fin, grattis till den. Dina hjärtan är så vackra vad duktig du är att komma på att göra.
Kram/Helen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Lena!
Oj vad roligt det var att träffa dig=) Jag är såå glad åt den nya madonnan, hon är jättefin! Tackar även för tipset om butiken Nice. Vi åkte ut till Marieberg och strosade runt där, fikade och nog hittade jag ett par saker hos Nina;-)

Din spegel är jättefin och hjärtana som du klätt är kanon!

Ha det bäst!
Kram kram,
Regina

Malin sa...

vilken underbar spegel du fått tag på :) inventering och loppis det låter spännande det :)


Kram Malin

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig o Fin vårvecka vännen! Kramis Therese

Sanna F sa...

Låter hääääärligt! Å vad kul med madonna formen.... får man fråga var du köpt den?
jag håller på och gjuter i både betong och gips... KRAM