31 mars 2011

Danmark-Lördag







Efter en tidig men god hotellfrukost var det dags för de två butikerna som stod på schemat innan vi skulle få egentid ;o) Första stoppet var vid Butik Sophie, och åh så mycket fina saker hon hade och det var med nöd och näppe som butiken rymde de 50 av oss som var med hit men vad gjorde väl det, en underbar upplevelse att få se alla dessa ting och få besöka denna butiken och dess goa innehavare, bilderna ovan är såklart från Butik Sophie.


Nästa stopp blev på Stil og Stemning och även denna butik var helt underbar! Här tror jag nästan vi tömde hennes förråd med gamla fönster ;o) Såklart shoppade jag i bägge butikerna men de sakerna visar jag senare ;o)

Hade vi nu varit liiiite smartare hade vi inte åkt med bussen tillbaka in till Köpenhamn utan stannat ute vid Fredriksberg när bussen gick tillbaka och släppte av oss vid Ströget och såklart fann vi ju lite butiker där och åt middag men vi skulle tillbaka till Fredriksberg för det var ju där alla antikhandlar och loppisar låg och vi gick och gick och jag fick den typiska fibrotröttheten hängandes över mig och ont, tänker inte på det själv men jag snubblade och for vilket jag gör när kroppen inte riktigt orkar. Väl framme på stråket där alla butiker skulle finnas hade de hunnit stänga tio minuter innan men Regina skuttade in på nån bakgård där det var en butiksinnehavare kvar som släppte in oss och där fann jag den, in dröm, min gamla fågelbur som jag visade tidigare i veckan ;o) vi lyckades finna en antikhandlare till innan vi drog oss hemåt, trötta men glada över våra fynd, för fyndade det gjorde vi alla sju som traskade omkring ihop. Kvällen avslutades med ett mysigt resturangbesök med hela vårt lilla gäng, tack tjejer/kvinnor!

Ha en underbar helg min vän!

Kram/Lena

19 kommentarer:

Uttan sa...

Oj oj så mycket fint Du visar. Kunde blivit väldigt dyrt, eller det kanske det blev.

Kram!

Unknown sa...

Verkligen mycke fint. Tr¨åkigt att du fick ont på kuppen med en fin fågelbur fick du ju som p¨åster på såren.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Spännande att få se vad du köpt för fina grejer! Med så mycket fint på en gång så hade jag blivit helt förvirrad och inte vetat vad jag skulle välja! Ha det bra! Kram Maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Återigen....
Helt överväldigad av alla underbara bilder från resan.
Jag tittar och njuter.
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

irene sa...

Fantastiske bilder! Man blir sugen på mye...

Klem Irene

sylvia sa...

hei,
nydelige bilder, for en tur dere har vært på,
skulle gjerne vært der,
ha en nydelig dag,
klem fra sylvia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dejligt, där skulle jag gärna gå runt. Och att ni gick långt förstår jag, var nog rejält ömma fötter på kvällen. Men vilken lycka och ha med din bur hem.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fina bilder du visar vännen. Förstår att du är nöjd med fynden :O)
Kram Agneta

Susanna sa...

Vad härliga bilder du bjuder på. Förstår nu hur härligt du har haft det. Avvis:)

Ha en bra kväll
Kram
Sussi

Millygarden sa...

Åh det är jättekul att få se så många fina bilder vilka butiker!!! Det är nog tur jag inte var med hade nog förköpt mig.

Kram Marina

annika sa...

Ja du...vi gick och vi gick. Det fanns så många butiker som var intressanta. Jag måste tillbaka!
Kram

Butik Östergården sa...

Kul med alla dina fågelburar! Du hittade ju några stycken. Visst var det väl en fin resa! Jag tittar runt på alla bilder som alla tagit ifrån resan, vi har alla tagit på nästan samma saker men de är ändå så olika.

Sköt om dig!

Kram Helen

Hannis sa...

Härligt!
Kan tänka mig att butikerna var riktiga drömbutiker!
Jag hade shoppat mig galen=))

Kram Hannis

Anonym sa...

Jättefina bilder hos dig Lena som alltid.Ha en skön helg/Lize-Lotte

Nellie sa...

Tack själv! Du var väl förunnad ditt fynd efter din promenadpärs!! Du är en kämpe som ändå är glad och trevlig och mån om andra! Kram

Pia sa...

Så roligt att få läsa i följetång om er resa! Butik Sofie har jag hanlat hos bara via nätet. Måtte vara underbart att se den i verkligheten!!!

Önskar dig en underbar (och vilosam) helg!

Kraam!
-Pia-

Elzie sa...

Åh vilken tripp ni gjorde! Blir så avis så det är inte klokt.
Var ju själv i Ängelholm i lördags! Men inte för att äta på det stället utan för att gratta barnbarn.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

nina/nice sa...

Ja, det var en riktig tur...
Tur att vi kunde fynda lite, så att vi alla
var nöjda och glada ;)
Ha en jättefin helg!
Kram Nina

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta