11 mars 2011

Gåshud

Det finns vissa saker som ger mig gåshud när jag är på loppis och en sak är gamla spånkistor med lappar sittandes kvar, sista loppisrundan jag var på fann jag denna underbara kistan och just sådana saker är som regel billiga på loppisarna häromkring i alla fall.



Nu har ni också fått se lite av de andra rummen här hemma, som sagt barnen får själva bestämma hur de vill ha i sina rum, även om jag som mamma gärna skulle göra dem lite annorlunda så är det så att det är deras rum och för att de ska må bra måste de själva få välja ;o), kul i alla fall för alla snälla kommentarer, tack!

Så är det fredag igen veckans bästa kväll ligger framför oss och en helg som kanske bjuder på lite loppande ;o)

Ha en riktigt fin helg min vän!
Kram/Lena

30 kommentarer:

Pia sa...

Ååh, vilket kap och fynd!!!! Fantastiskt med de där lapparna! DE gör kistan gammal och speciell (fastän det är den ju nog utan dem också...)!

Härlig helg önskar jag dig!

Kraam Pia

Unknown sa...

Bästa tiden är: "just innan"! Det är därför fredagkväll är bästa stunden på helgen! Hela helgen ligger framför........ det är bara att ta för sig!
Ha en finfin helg!

Hälsa klanen!

Kram

/Ingemar

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..den kistan ger mig gåshud också,,,sååå fin, förstår att du köpte den !!
Ha en fin helg vännen
Kraaam Anette

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Men det är ju lika som min! Vad kul! jag såg en sån på myrorna, kanske där du köpte den.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Det vita dårhuset sa...

Klart barnen ska få bestämma själv! Jag känner att det är sista året jag kan göra som jag vill i Williams rum, sen är det hans ord som gäller *fniss*

Underbar kista!!

Ha en underbar Fredag!
Kramar Erika

OlgaA sa...

Den kista är en sådan som man blir imponerat av och blir sugen ta hem DIREKT! ;)

Jag hoppas att din helg blir en fin sådan!!

Ha det bra, Lena! :)

kram/Olg@

Unknown sa...

Vilken underbar kista och visst är det något över gamla lappar ;).
Verkligen en mysig bild med kaninen och alla detaljer runt.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

STENLYCKA sa...

Godmorgon Lena!
Skiner solen på dig idag, här ler den vackert mot mig, men däremot så har min insjö i trädgården frusit till is....ja, så gick det med den våren...kommer säkert bli många bakslag innan den riktiga våren dyker upp.
Vilken underbar kista du har köpt. Visst är det härligt att gå på loppis!
Önskar dig en fin helg, nu skall jag snart åka till staden och proviantera mat, kylskåpet såg väldigt tomt ut när jag skulle äta frukost idag.
Kram Raina

Ewa sa...

Mysig kista! O visst är det läcker med lite "visitkort" på vad sakerna varit med om...kan tänka mej hur kistan rest omkring i Närke för länge sen...undrar vad som bott i den då???
Ha en myyyysig helg
Kram
Ewa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin kista du hittat, förstår lätt hur glad du blev. Jättefint med handdukarna och goa kaninen på locket.
Hoppas du får en solig fin helg och gör bra loppisfynd.
Varm kram
AnnaMaria

Mitt Vita Björkebo sa...

ÅHHHH jag *ryser* av välbehag när jag ser det vackra kistan...Så underbar....

Precis som du säger....så behöver barnen få bestämma själva hur dom vill ha det omkring sig..Dom är individer precis som vi..och behöver oxå så väl en vilostad att ta igen energi i....

Du/ni har såå fint hemma =)..
ha en skön fredag nu..

kram ANNA

Stina sa...

Så fint. Du fixar till allt så fint också.:-) Kram Stina

Elsy sa...

Vilken fin kista, en sådan vill jag ha att lägga garn i.
Ha en fin helg och njut av ditt broderande.
Kram mamma

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin kista. De är inte bara fina, de är praktiska och gömmer en hel del också=) Önskar dig en lååång skön kväll och en trevlig helg!

Kramar,
Regina

Ps. CD:n kom igår;-)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig kista du hittat! Jättefin!
Och visst är det skönt attdetär fredag...
Kram
Marie

Min Skattkammare sa...

Nämen...oj så fin, och den passar verkligen där!
Turgumma där! :o) Fast det är klart....man måste ju vara lika tålmodig som du och fara runt överallt också.
Ha en fin helg!
Kram Kicki

Home No.1 sa...

Hej, jätteläcker kista!!! Roligt när man kan fynda till en billig peng. Kram Annica.

LOPPISLIV sa...

Jamen jag förstår dig...ohhhh så fin kista, och de gamla lapparna är kvar...jag får gåshud också :-)) Och fågelburen är så fin den med. Vackert!! Kraaaam Paula

Marita sa...

ja, jag är också sååååå svag för dessa kistor!! Har några stycken, men man kan väl aldrig få för många...??! Ditt fynd är helt underbart!
Vad du är kreativ! Såååå himla fint du har gjort i dina barns rum! Var får du all energi ifrån?? Jag blir så imponerad av dig! Du är fantastisk!!
Ha nu en underbar helg! I morgon ska jag på loppis!! Såååå kul!!
kramar, Marita

Ord & Känsla sa...

Kul med loppis och jag har aldrig sett de kistor med lappar som du fyndat. Spännande!
Var har du varit då?

Ha en skön helg!
Kram Helena

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh så fin, gåshuden förstår jag absolut!!!
må väl du varma, varmkram lotten

lovefriidrott sa...

Åååh så fin kista:):) jag älskar kistor och i vårt gamla hus som inte har några garderober skulle det sitta fint. Idag åker vi till Köpenhamn,,,,kanske man hittar nått kul där?:)
Ha d gott vännen
Kram Sari

Vit som snö sa...

Wow! Såå fin den är!!! Jag kan förstå "gåshudskänslan";)
Ha en mysig helg o lycka till med loppande:)
Kram Cilla

johanna sa...

Hej
å vilken fin! Jag förstår lyckan=)) Håller absolut med dig att barnens rum är deras! Tycker de har urmysiga rum på bilderna!!! STOR KRAM

Monika sa...

Ja, det håller jag med om! Riktig gåshudsvarning på den! ;o) Det var nog ungefär samma för mej när jag hittade min lampa :o)

Ha det gott o trevlig helg!

Kram

Monika

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lena!
Jag fick också gåsud när jag såg den på bilden och jag kan förstå din glädje att hitta den till en billig peng...
Hoppas du hade en skön fredagkväll, vi tog det lugnt och ikväll blir det också lugnt för sambon har feber.
Melodifestival och lite gott att äta och dricka. Det är tydlligen hockey också...
Kram på dig!
Susanne

Nyanser av vitt sa...

Tack söta Lena. Hoppas ni har haft en fin helg så här långt
Kram Agneta

annika sa...

Så klart att du blev glad över det fyndet. Du har näsa för sånt.
Snaart Lena...då far vi!
Kram

Joyforhome sa...

älskar när man kan fynda på sånna fina koffertar :) vi har själv en här hemma som vi fynda för en billig peng :D

Kram Malin

Helena sa...

Hej! Verkligen jättecharmig, ibland har man tur och hittar fynd!
Ha en skön söndag! Kram Helena