1 mars 2011

Första mars....

Usch blev så illa dålig igår, vaknade vid 03 av att jag var så svettig men frös och insåg att jag hade ett antal för många grader i kroppen och sen spydde jag och första tanken var magsjuka men vi har inte träffat nån som haft det, tror att febern kom så hastigt att kroppen sa ifrån, för resten av dagen mådde jag inget illa utan hade bara så fruktansvärt ont i kroppen i övrigt och hela dagen igår sov jag kunde stå på benen i max 5 minuter, aldrig i mitt liv har jag sovit bort en hel dag, de hittar inte orsaken till mina febertoppar, har ju skrivit om dem innan här inne men så här sjuk har jag aldrig varit innan, ska försöka få fatt i min läkare idag igen för detta känns inget vidare.....

Nu är det äntligen vår, Mars, vår första vårmånad men hm -6 grader på termometern och en halvmeter snö, ja då känns våren långt bort ;o) men vi är snart på väg till Danmark som jag längtat efter denna resan och nu äntligen är vi åtminstonde i rätt månad ;o)
Har ganska mycket att visa just nu men får väl ta och dela upp det lite, mitt sovrum och Os rum är färdigmålade, lilla M kom på i sista minuten att hon ville ha tapet istället för målad fondvägg så nu väntar vi på att hennes pappa ska fixa det, han är proffs och jag avskyr att tapetsera så han får göra det ;o) Visar lite från mitt sovrum idag plötsligt fick jag ett väldans mycket större sovrum och jag har ett vackert linneskåp som ska få flytta in dit också men inte än måste få tag i en gammal järnsäng i juniorstorlek först för annars blir det så illa tomt i vardagsrummet där linneskåpet idag står ;o) Sänghimmel och sänglampor ska också upp men det måste jag få hjälp med eftersom det är betongväggar där eller så har jag ev en annan ide....
Jag önskar dig min vän en mysig dag!
Kram/Lena

26 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch vad jobbigt och må så dåligt, hoppas verkligen du får fatt i din läkare. Och hoppas du slipper långa köer när du ringer.
Vilket härligt sovrum du har fått, så stort och ljust. Blev superbra.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

Madame Morell sa...

Underbart sovrum Lena!
Krya på dig.
Kram Jessika

hemma hos lilla mej sa...

Underbart sovrum.Vad tråkigt att vara dålig.Hoppas att du får tag i läkaren.Krya på dej kramar Rita ♥

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men din stackare! Kryan på krya på!! Kram!!

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint. Där kan du sova gott.Krya på dig
Kram Agneta

Pia sa...

Wow! Ett så vackert sovrum du har!!!!

Det där med febertopparna måste ju utredas, snarast!!!! Du har ju gått rätt så öänge med symptomen redan. Du får slå knytnäven i bordet och kräva, att det undersöks NU, en gång för alla!!!! Kan ju inte fortsätta så en dag till!!!!

Stå på dig (även om inte benen bär)!!

En stor kraaam!
-Pia-

Unknown sa...

Hejsan min stackars vän!

Hoppas verkligen din läkare hittar det som orsakar din feber. Förstår att det tar på krafterna och fattar inte hur du kan finna kraft där imellan att fixa och dona så mycke hemma.
Ditt sovrum är verkligen fint med så härlig stämning. Gillar din säng, och den fina kudden som ligger i sängen fastnade jag verkligen för.
Försök nu vila och låta kroppen få den tid den behöver att kurera sig.
Många kramar Ing-Britt

Vita Falkens Lantliv sa...

Nä men usch sjuk igen:((((( Stackare, hoppas det går över lika snabbt som det kom på dig!

Så fint sovrum du har och stort och härligt!

Kram Susanne

Jenny sa...

Hej Lena!
Usch, det låter inte kul, hoppas du känner dig bättre snart!

Vad fin din säng är, jag skulle gärna vilja ha en sån:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Änglarnas hus sa...

Usch, stackare! Det där lät inge vidare..Jag hatar att vara sjuk..känner mig så hjälplös!1

Vilket fint sovrum ni har..så fin järnsäng!!

Krya på dig nu!! Kram Sanne

Elin sa...

Hej!
Vilket fin sovrum ni har. Krya på dig!
Ha en fin dag!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du är bättre nu på em. Idag kom mjölsäcken i lådan, den är så fin. Och extra kul att det är ju bara jag som har en sån.
Tack goaste Lena jag är så glad att du gjorde denna fina.
Krya på dig vännen
Kramar
AnnaMaria

Millygarden sa...

Hua känner igen dina symtom! Vi var sjuka fyra av fem i vår familj förra veckan vissa hade feber,lös mage,kräktes och ont i kroppen. Andra hade bara huvudvärk ont i magen inget kräk. eller huvudvärk feber och ont i kroppen..Frossa hade vi alla och sov ovanligt mycket. Tror det är någon typ av vintersjuka som yttrar sig lite olika men samma skit ändå!
Det höll i en hel vecka inte ett par dagar som magsjukor brukar.

Krya på dig!
Kram Marina

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Men är du sjuk igen. Ja jag tyckte du va lite blek då vi sågs.... Trist. Krya på dig.
Vad fint det blev i sovrummet! Super...
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

Men stakkars deg da... ikke kjekt å være syk--

masse god bedring O=))

klemmer

Home No.1 sa...

Krya på dig nu och sovrummet blev jättefint!
Kram Annica.

Photo by Maria sa...

Hoppas du har piggnat till under dagen nu..

Kram Mia

Anonym sa...

Krya på dig! Verkligen fint sovrum du har! Hoppas den fina miljön i sovrummet gör att du piggnar till lite snabbare! Maria

Hannis sa...

Hoppas att du mår bättre nu!
Finns inget värre än när saker inte går över och man mår smådåligt hela tiden.

Vilken säng!
Den gillade jag!

Kram Hannis

Anonym sa...

Låter inge vidare det där=(..
Hoppas du kryar i snart!!
Ett jättefint sovrum har du iallafall...
Så ljust och fint =).
Ser fram emot följetången....

Ha det gott
Kram ANNA

Skogslyckan sa...

Fy vad jobbigt det låter med din sjuka, hoppas det är bättre nu... Fina bilder från ditt sovrum, ser jättemysigt ut. Inte kul när man står mitt upp i renoveringar, men hemskt kul när man får börja ställa ordning allt igen!
Krya på dig kramar från Pia

Anna-Lena sa...

Usch, vad jobbigt och läskigt att må så där dåligt! Jag hoppas att du mår lite bättre nu. Om det är någon tröst så har du det väldans fint i ditt sovrum i alla fall.

Krya på dig!

Kram Anna-Lena

Huset vid ån sa...

Så besvärligt det låter....Krya på dig nu!

Ditt sovrum ser så fint ut....
Kraaam Therese

Anki sa...

Men vännen mår du fortf inte bra...usch & fy för att bli sådär risig, hoppas du fått fatt på läkaren så det ordnar till sig!
Din sängkammare är iaf väldans mysig, det gjorde du topp!

Sköt om dig nu & goa kramen!

Ljusa Rum sa...

Vilket underbart vackert sovrum! Krya på dig! Kram/Veronica

Susanna sa...

Krya På Dig <3 <3

Vilket härligt sovrum du har.

Kram
Sussi